اعلان

سالي عبد السلام تكشف حقيقة مرضها وتساقط شعرها

سالي عبد السلام
سالي عبد السلام

كشفت المذيعة سالي عبد السلام، حقيقة مرضها الذي تسبب في تساقط شعرها بسبب العلاج الذي تتناوله، وذلك عبر صفحتها الرسمية على انستجرام.

اقرأ أيضًا: أفلام عيد الأضحى 2018.. تعرف على إيرادات فيلم بني آدم في وقفة العيد

ويبدو أن سؤال البعض الدائم عن سر تساقط شعرها أزعجها كثيرًا، الأمر الذي دفعها إلى الكشف عن حقيقة مرضها مطالبة الجمهور بالتوقف عن الحديث عنه لما تعانيه بسببه.

وكشفت "سالي" عن معاناتها من مرض مناعي تسبب في تساقط شعرها، لافتة إلى أنها تتلقى علاج بالكورتيزون وهو ما يسبب لها متاعب كثيرة.

نشرت سالي صورة لها عبر حسابها على Instagram ، وعلقت عليها قائلة: "بقالي يومين مستنية اتأكد.. ملحقتش اوقف الكورتيزون شهرين! لسه عارفة من شوية انى لازم ارجعله تانى و جرعة اكبر من المرة اللى فاتت عشان مناعتى بتهاجم شعرى تانى وعايزة توقعه وحصل زى المرة اللى فاتت او اكتر الحمدلله ولازم الكورتيزون عشان يوقف نشاطها".

وتابعت "عبد السلام"، " ضغط وعصبية ومناعة مش مظبوطة وتهاجم اى منطقة فى جسمك ..الحمدلله، اقسم بالله العلى العظيم ما ليا روتين فى شعرى، اقسم بالله ما برد على كومنتات ومسجات مرعبة وملحة عشان قلت مليون مرة ورديت مرة واحدة فمش لازم لما مردش تغلطى.. اقسم بالله بتبقى طبيعة شعر و بحط اكستنشنز زى اغلب البنات..اقسم بالله ما ببقى عايزة اتكلم عنه عشان متضايقة وخايفة من اللى شفته مش خبيثة! ومليش فى الجو ده!".

وأضافت، " الكورتيزون دمار نفسى فى الجسم والشعر والبشرة ومبيتعالجش مضعفاته قبل ٦ شهور على الاقل، ملحقتش افوق يا رب...ادعولى وشكراً والحمدلله".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً