اعلان
اعلان

مرتضى منصور للاعبي الزمالك: مش إحنا اللي نخسر من طلائع الجيش (فيديو)

لاعبي نادي الزمالك
لاعبي نادي الزمالك

عقد مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك جلسة مع لاعبي الفريق والجهاز الفني اليوم الثلاثاء، عقب هزيمة الفريق أمس من طلائع الجيش بثلاثة أهداف مقابل هدفين في المباراة التي جمتعهما، ضمن مواجهات الجولة التاسعة من مسابقة الدوري العام.

وشن رئيس الزمالك، هجوما حادا على لاعبي الفريق خلال الجلسة التي جمعته بهم، اليوم كما أبدى اندهاشه الشديد من الخسارة أمام طلائع الجيش بثلاثية، قائلا:"كل واحد يتحمل مسؤوليته، احنا كمجلس إدارة وانتوا كلاعيبة، الجهاز الفني ميتحملش مسؤولية الخسارة، ولو ده مستواكم كلاعيبة هنزل عقودكم 70%، انا جايب لاعيبة سوبر، أشك أنكم عاملين مؤامرة على النادي زي ما بيقولوا".

وكان الزمالك تلقى الهزيمة الثالثة خلال الموسم الحالي بعد الخسارة أمام إنبي في الدوري وكذلك أمام مازيمبي في دور المجموعات بدوري أبطال أفريقيا، وأمام طلائع الجيش بالجولة الثامنة من الدوري، حيث عاد الأبيض للأداء السيئ، بعد العودة للانتصارات.

اقرأ أيضا.. الإسماعيلي يستعد للأهلي بالفوز على الشهداء .. وديا

وتابع:" اللي شوفته امبارح مهزلة ومسخرة، اتحملوا النادي شهر، هو انتوا مرتزقة ؟ بتلعبوا عشان الفلوس ؟".

كما تحدث عن أزمة التونسي فرجاني ساسي لاعب وسط الفريق:" فلوس فرجاني ساسي كانت على تركي آل الشيخ، واحنا دفاعنها طالما هو مش هيدفعها، بنشكره على اللي فات عشان احنا محترمين مش هنشتمه زي الأهلي، احنا عندنا مبادئ وقيم".

كما أكد على قدرته دفع المستحقات المالية المتأخرة للاعبين قائلا:" اللي قدامي ناقص 16 مليون للاعيبة وممكن أدفعهم دلوقتي ومفيش مشكلة خالص، بس مش هعمل كده بلوي الدراع، أديكم فلوس على هزائم ؟ الطلائع طلع 3 طلعات بـ 3 أجوال".

وأضاف:"أسمع أن اللاعيبة مش عايزة تنزل التمرين عشان تاخد فلوسها الأول ؟ لا يطلعوا بره متلزمنيش، النادي في أزمة عشان الشركة الراعية في أزمة".

وأشار رئيس الزمالك إلى أنه سدد نحو ما يقرب 100 مليون جنيه للاعبين الذين تقدمو ضد الزمالك بشكوى للفيفا والمحكمة الرياضية الدولية قائلا:" دفعت 96 مليون جنيه لللاعيبة اللي اشتكتنا في الفيفا عشان ميخصموش نقاط مننا تقوموا انتوا تخسروا نقاط؟ ياريتني ما دفعتهم".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً