اعلان

بعد وفاة رجاء الجداوي.. إصابة فنان مصري شهير بفيروس كورونا

رجاء الجداوي
رجاء الجداوي

كشف الفنان محمد صلاح آدم، عن إصابته بفيروس كورونا المستجد كوفيد 19، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقال محمد صلاح آدم : 'بكتبلكم وأنا على سريري في مستشفى صدر العباسية وبعد عمل أشعة مقطعية على الصدر اللي أكدت إني أصيبت بالوباء اللعين وقالولي اتأخرت ليه'.

وتابع آدم حديثه قائلاً : 'يمكن تكون آخر كلمات ليا في الدنيا دي .. اترددت كتير بس لقيت نفسي مش قادر وبكتب .. لاني حسيت احساس غريب حسين اني مش خايف من الموت .. انا خايف اني اموت قبل ماشوف النجاح .. استغربت وقولت لنفسي انت مش خايف من الموت ؟؟؟ قولت والله لا .. أنا خايف أموت قبل ماشوف نجاحي .. بلدنا بقى الحلم فيها .. إنك بس تشتغل .. أنت بس بتحاول طول الوقت انك تشتغل .. وتخبط على البيبان وكل البيبان بتتقفل في وشك'.

وواصل قائلاً : 'شباب في أول عمرهم وشباب بقوا رجال ورجال أصبحوا كهول وبنات وسيدات موهوبين خريجين المعاهد والكليات الفنية وماوقفوش أمام كاميرا.. واللي هاجر واللي اكتأب واللي انتحر.. أجمل مافي الوجود الحلم والطموح وأقبح مافي الوجود عدم تحقيق الحلم أو الطموح ده'.

وتوفيت فجر اليوم الأحد الفنانة الكبيرة رجاء الجداوي بعد معاناة مع فيروس كورونا عن عمر يناهز 86 عاما، داخل مستشفى ابو خليفة للعزل بالإسماعيلية، ودفنت في مقابر الأسرة بالسيدة عائشة.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
مصطفى مدبولي: نرفض تصفية القضية الفلسطينية على حساب مصر أو الأردن