اعلان

لأول مرة.. مي فخري تكشف سبب اعتزالها التمثيل وارتداء الحجاب بشكل مفاجئ (فيديو)

مي فخري بالحجاب
مي فخري بالحجاب

كشفت الفنانة مي فخري، لأول مرة، عن السبب الحقيقي وراء اعتزالها التمثيل وارتداء الحجاب بشكل مفاجئ، بالرغم من النجاح الكبير الذي حققته خلال عملها في المجال الفني.

مي فخري بالحجابمي فخري بالحجاب

وقالت 'مي'، في فيديو نشرته عبر صفحتها الرسمية بـ'انستجرام': 'يارب تكونوا بخير، عندي إجابة على سؤال تحديدا البنات هي اللي بتساله أنا ليه اتحجبت، بعيدا عن الناحية الدينية إذا كان فرض ولا مش فرض'.

وتابعت:'بشكل منطقي أنا فكرت الحمد لله ربنا اتم عليا واداني نعم كتير مش عارفه اقول إيه ولا إيه، حسيت أن كل النعم دي انعم عليا بيها أنا، مش علشان الناس تتبسط بشكلي ولا لباقتي ولا شياكتي'.

A post shared by May Fakhry (@mayfakhry)

وتابعت:'أنا حبيت أحافظ عليها، ودلوقتي حاسه أحسن من الأول ومرتاحه أكتر ومش متقيدة خالص، ولا الحجاب هيخلي شكلي مش حلو، بس كل اللي عايزاه بشكل يليق الحجاب'.

واختتمت حديثها: 'الحجاب فرض وأنا مقتنعة بكده وبتمنى ربنا يثبتني ويهديني ..انا حبيت بس اقولكم ليه اتحجبت ومن وقتها وأنا مبخفش وبنام مرتاحة'.

وكانت مي فخري حذفت جميع صورها على مواقع التواصل الإجتماعي، ونشرت صورة عبر حسابها على موقع انستجرام وعلقت قائلة: 'الحمد لله، حمدا طيبا كثيرا مباركا فيه كما ينبغي لجلال وجهه وعظيم سلطانه.. اللهم الثبات'، وفي مقطع فيديو لها، قالت إنها لا تريد العودة مجددا إلى المجال الفني، وقررت الابتعاد عنه تماما.

مي فخري بالحجابمي فخري بالحجاب

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً