اعلان

معركة تقودها النساء.. أسرار الخلاف بين أوكا وأورتيجا بسبب 400 ألف جنيه (خاص)

أوكا ومي كساب وأورتيجا وزوجته كارولينا قنديل
أوكا ومي كساب وأورتيجا وزوجته كارولينا قنديل

تداولت أخبار خلال الساعت القليلة الماضية، حول وجود خلاف بين مطربي المهرجانات أوكا وأورتيجا، وتصاعدها بشكل كبير، وتدخل زوجتيهما في الأمر، وتبادل الاتهامات والتراشق عبر منصات التواصل الاجتماعي.

وكشفت مصادر مقربة من الطرفين، في تصريحات خاصة لـ 'أهل مصر'، أنه كان هناك مشروع فني يجمع أوكا وأورتيجا، ولكنه توقف فجأة دون معرفة أسباب، لافتة إلى أن أورتيجا وزوجته كارولينا قنديل، دفعا مبلغ مالي لـ'مي كساب' زوجة أوكا، بخصوص العمل المشترك بينهما، ولم يحصلا عليه حتى الآن.

وأشارت المصادر، إلى أن هناك خلافًا بين 'كساب' و'قنديل'، بعد مطالبة الأخيرة لها برد المبلغ، لكن الأولى رفضت بحجة تقديم وسائط وخدمات لأورتيجا، ما تسبب في تصاعد الأزمة بينهما بشكل كبير.

ونشرت كارولينا قنديل، زوجة أورتيجا، عبر خاصة الأستوري على حسابها على موقع الفيديوها الشهير 'انستجرام':'جوزي أرجل من أهلك كلهم، الرك على اللي متجوز أمه عشان تصرف عليه وتديله وسايط ونبتدي من أول يوم الفرح'.

وأضاف 'قنديل':'نبتدي الليلة فين الحاجة يا حرامية كفاية النصباية اللي عملتوها على جوزي 400 ألف، لو مجتش هقولكوا القصص كلها ونبتدي بقى كل يوم هقولكوا قصة جديدة يا جماعه على النصابين'، لكنها سرعان ما حذفت ذلك، بعدما تداول الجمهور كلامها معتبرينه إشارة إلى أوكا وزوجته مي كساب.

فيما نشرت زوجة أورتيجا، مساء اليوم الأحد، عبر 'انستجرام'، رسالة:'كل يوم نعمل بوست أقولكم فيه حاجة، وهعمل فيديو علشان مش بجحة زي ناس بقولها عاوزه فلوسي، طبعا انتوا عارفين مين بتقولي حق الوسائط والخدمات فين 400 ألف جنيه يا نصابين اللي قسمتيها انتي وصحبتك وجوز صحبتك ونصبت على جوزي'.

وتابعت:'الخدمات دي يا حبيبتي للعيل اللي متجوزاه، وبتحققي أحلامه عشان تعوضي السن وتمشي من دماغه إنه عايز يتجوز عليكِ، وإنه بيتكسف يخرج معاكي والكلام ده، ومعندكيش كرامة وقاعدة تمثلي قدام الناس يا طنط، أنا جوزي مقبلش خدمات من حد يا طنط، لأن جوزي راجل ميقلبش واحده تقوله ليل نهار في البيت أنا اللي عملتك وأنا اللي نضفتك وأنا اللي عملت أهلك أنا فلانه الفلانية يا مريضة'.

منشور كارولينا قنديل زوجة أورتيجامنشور كارولينا قنديل زوجة أورتيجا

وواصلت:'بعتالي بتقولي مكالمة تليفون أحبسها وشتماني وأنا بالمكالمة دي يا هعملك محضر تهديد وكويس معترفة فيه على نفسك إني ليا فلوس، وانتي مش هتديهالي علشان حق الخدمات اللي جاي بقي فضايح، طالما الأدب مش راضي يرجع الفلوس لحد ما فلوسي تيجي'.

وفي وقت سابق أعلن المطرب أحمد متولى الشهير بـ'أورتيجا' انفصاله رسميا عن أوكا، بعد تعاونهما منذ أكثر من 10 سنوات سويًا، مؤكدًا أن العلاقة بينهما جيدة، ولا يُوجد أي خلاف بينهما.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
4 تريليونات جنيه زيادة.. وزير المالية يكشف تفاصيل الموازنة الجديدة 2024/2025 أمام النواب