المشرف العام على التحرير داليا عماد
اعلان

تطورات الحالة الصحية للإعلامية بسمة وهبة بعد تعرضها لوعكة صعبة

أهل مصر
بسمة وهبة
بسمة وهبة

كشفت الإعلامية بسمة وهبة عن تطورات حالتها الصحية، بعد تعرضها لوعكة صحية صعبة،عقب انتقاد البعض لها بسبب نشرها فيديوهات وصور برفقة ابنتها وهن يتجولن في أحد المتاجر.

الحالة الصحية للإعلامية بسمة وهبة

وردت الإعلامية المصرية بسمة وهبة على منتقديها بفيديو نشرته في صفحتها الخاصة على موقع التواصل الإجتماعي ظهرت فيه بعيادة طبية، موضحة أن هذا الفيديو ما وراء كواليس جولتها التسويقية.

وكتبت بسمة وهبة تعليق على الفيديو: "عشان المتنمرين اللي مستكترين اني خارجه انا وبنتي بنتفسح هذا ما وراء الكواليس التي لا يراها صم وبكم القلوب والعيون ..قبل الفسحه بنج ومنظار ومشكله ع الأحبال الصوتيه وانذار بفقد الصوت بسبب السترس واجهاد العمل ..ده نفس اليوم اللي اسكترتوا رفاهيته عليا انا وبنتي اللي كانت ف دبي ليها ٣ اسابيع عندها كورونا وانا ممنوع اقرب ولا اشوفها وكانت ف عزل تام !ايه رأي المتنمرين لو بعد اذنهم ومايضايقهمش اني اخرج بنتي وارفع معنويتها ومعنوياتي ! انا قلت لكم قبل كده حيتنا مش الصوره اللي بتشوفوها ..دايماً الصوره وراها صوره لم ولن تروها..شوفوا بس المنظار اللي مسكاه الممرضه ور الكرسي كل ده كان ف فمي بردوا صوره ورا صوره ورا صوره ودي حياتنا اللي انتوا قاعدين بس تتنمروا وتنظروا علينا".

مرض بسمة وهبة

وعانت الإعلامية بسمة وهبة خلال الفترة الماضية من وعكة صحية صعبة وقالت منذ نحو شهر في مداخلة هاتفية مع عمرو أديب ببرنامج الحكاية على ام بي سي مصر، قائلة: ": "خرجت من العمليات من 10 أيام، بعد إجرائي عملية في المعدة"، لافتة إلى أنها كانت تعانى من مشكلة صحية في المعدة منذ فترة طويلة، وسافرت على إثرها للولايات المتحدة الأمريكية، ومنذ 6 أشهر عانت من الأعراض مرة أخرى.

وتابعت وهبة حديثها قائلة: "حصلى نزيف في أحد الإجازات الصيفية، وذهبت إلى لندن على الفور لمتابعة التطورات الصحية لمعدتى، والطبيب قالي حتى مش عايز أعمل منظار وكتبلى علاج والحمد لله جاب نتيجة"، مشيرة إلى أنها توجهت إلى طبيب الأورام، بسبب بعض الهرمونات النشطة وهذا غير جيد لحالتها الصحية، مبينة: "المفروض باخد علاج علشان الهرمونات دي ماتبقاش نشطة، لأن هي اللي بتنشط الخلايا السرطانية".

اعلان