المشرف العام على التحرير داليا عماد

علي غزلان يتحدث عن الفتيات بصورة سيئة: نفسي أشوف البكيني (فيديو)

أهل مصر
علي غزلان
علي غزلان
اعلان

تداول عدد من الجمهور مقطع فيديو قديم لليوتيوبر علي غزلان، يتحدث فيه عن طلبات الصداقة خلال حسابه الرسمي بموقع إنستجرام، موضحا أن هناك بعض الفتيات التي تجعل أشخاص محددين يرون صورها، قائلا :"أي بنت بتضيف أشخاص معيين في القائمة بتاع الأصدقاء الخاص بيها، لما بلاقي العلامة الخضرا جات بهرش كده وبخش أشوف منزلة إيه".

وتحدث علي غزلان، أنه من المتوقع أن يرى صور الفتيات بالملابس الداخلية ولكن على العكس من ذلك معلقا بقول:" بكون متوقع أنها حصري ليا بكيني أو مناظر حساسة لكن بلاقي أنها منزلة صورة ضوافرها أو رجليها".

وتابع علي غزلان "بنبقى قاعدين في إجتماع مهم ده هيتعين وده هيترفد، بفتح الإنستجرام ولاقى الشاشة خضراء بسيب الإجتماع وأروح في حته كده متدارية بشوف أنتي منزلة إيه بس بلاقي منزلة بيض، وليا صديقة برازيلية ليها صحاب من كولومبيا عايشين في البول دائما ياريت البنات نتعلم منهم".

حيث هاجم عدد كبير من السوشيال ميديا علي غزلان بعد تداول الفيديو، خاصة أنه طرح منذ يومين أغنية أنا دولة التي يتحدث فيها عن مشكلة الفتيات مع التحرش وما يقابلهم، فكيف يطالب شخص بشئ يجب أن يبتعد عنه الجميع وفي نفس الوقت يفعله هو.

حيث كتب أحد المتابعين :"مفهوم إن السوشيال ميديا طلعت إيجابيات وسلبيات وانت حر ها تتابع إيه، بس الشخص ده من أكتر المساوئ اللي أفرزتها السوشيال، وتأثيره على المراهقين كبير ومقلق ومقرف".

وكتب شخص أخر :"الشمام ده اتكلمت عنه كتير وناس للاسف هاجمتنى ..الشمام ده لسة عامل اغنية ضد التحرش وعامل فيها الواد الحمش اللى بينصحنا ما تتحرش ببنات الناس .. الشمام ده للاسف اعرف بنات هى اللى بتدعمه والمفروض ولاد ناس وللاسف منهم بنات من المنصورة ... الشمام ده لازم يتوقف عند حده حرفيا ..ولازم مباحث الأموال العامة كمان تدور وراه وتشوف من اين له هذا وشكرا ..قرف القرف يا اما احنا اللى غلط واتربينا غلط !!!".