اعلان

جمال سليمان: علاقتي بالسوشيال ميديا زي بنت الجيران (فيديو)

جمال سليمان
جمال سليمان
كتب : أهل مصر

تحدث الفنان السوري جمال سليمان عن طبيعة علاقته بـ 'السوشيال ميديا'، موضحا أنه لا يملك سوى حسابين على 'إنستجرام' و'فيس بوك'، ويديرهما بنفسه.

وأضاف 'سليمان'، خلال حواره مع برنامج 'لايت شو' المذاع عبر قناة 'الحياة'، أن السوشيال ميديا بالنسبة له بمثابة ابنة الجيران التي يشاهدها من النافذة، مجرد مراقب من بعيد، لضيق وقته.

لغة العصر

وأوضح أنه من جيل ما قبل السوشيال ميديا، أي جيل الفنانين الذين صنعوا مكانتهم بأعمالهم الفنية وليس بمقدار نشاطهم على السوشيال ميديا، قائلا: 'أنا من جيل الفنانين اللي عملوا سمعتهم ومكانتهم المتواضعة قبل السوشيال ميديا من خلال الأعمال اللي بيقدمها للناس، اسمي سواء كان كبير أو صغير اتبنى بناء على منتج فني، أدوار وشخصيات ومسلسلات قدمتها مش بناء على نشاطي على السوشيال ميديا ولا اللوك الجديد اللي عملته ولا كنت فين أنا ومراتي'.

تابع: 'أنا مش بنتقد الآخرين ولا بقلل من قيمتهم، دي لغة عصر، بس أنا مبحسش إني مهم للناس عشان يعرفوا إن كان عندي أصحابي واتعشينا وعملنا وسوينا، ده مش منسجم مع طبيعتي وشخصيتي، أحيانا بشارك أمور شخصية بس في أوقات متباعدة زي تهنئة ابني بعيد ميلاده أو غيره بس بعمل ده على استحياء'.

اختتم جمال سليمان حديثه، موضحا أنه يفكر منذ فترة في أن يكون نشيطا على السوشيال ميديا ولكن بطريقته الخاصة، قائلا: 'بقالي فترة بفكر ازاي ابقى نشيط على السوشيال ميديا لكن بطريقتي وبعيدا عن الخصوصيات'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً