اعلان
اعلان

بعد الحرب بين روسيا واوكرانيا.. أحمد فلوكس: «بالبلدي قوم اشتغل علشان ميطحتش عليك»

أحمد فلوكس
أحمد فلوكس

وجه الفنان أحمد فلوكس، رسالة قوية لمتابعيه يحذرهم من نهاية العالم واقتراب موعد الحساب، وذلك بعد الإعلان عن الحرب بين روسيا واوكرانيا، والإصابات الهائلة التي نتجت عنها.

وقال 'فلوكس'، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي 'إنستجرام'، 'بعد بداية حرب صغيرة من الحرب العالمية، وانظروا إنه أول يوم و أول ساعات الحرب و ها هي خسائر اوكرانيا، نصيحة لوجه الله الواحد الأحد، اسمعو الفيديوهين دول بالترتيب واعرفوا أن بلدنا لازم تقف على حيلها فورًا في كافة الصناعات، و كافة الأصعدة، أن نغير أحلامنا و نركز بلدنا محتاجة إيه، وإيه نساعدها فيه، ونغير نفسنا ونتقي الله ونركز في الدين والتربية والصناعة والبعد عن الفتن، ومحاربة الشر بجميع أشكاله لأننا لانملك إلا سنين معدودة'.

فلوكس

واختتم أحمد فلوكس قائلًا: 'سيأتي أكيد و حتمًا اليوم الذي لا ينفع فيه مال ولا بنون و عملك هو اللي هاينفعك، قوم و اتحرك و أعمل لأن الدنيا ستتغير وإن لم تتغير فورًا سنكون من الخاسرين، بالبلدي بقي قوم اتحرك واشتغل وصنع وانجح علشان مايطحتش عليك دنيا وأخره يا شقيق، يا رب تكون وصلت اللهم ما بلغت ، اللهم فاشهد'.

يذكر أن قام الفنان أحمد فلوكس، بدعم الفنان كريم الحسيني، بعد أن أعلن عن مشروعه جديد لبيع المشروبات الساخنة بسيارته في الشارع، بسبب قلة الأعمال الفنية.

وقال فلوكس عبر حسابه الشخصي على موقع 'إنستجرام':'ده مش أي فنان، ده فنان كان سابق جيله وفنان من العيار الثقيل، والحقيقة مش مستغرب من أنه اشتغل لأنه من صغره راجل جدا.. كل الدعم ليك يا كريم و ربنا هايجبر بخطرك أنت تعبت و شقيت كتير و اللي جاي أحسن'.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
نرفع السعر ولا لا؟.. رغيف الخبز المدعم حائر بين أصحاب المخابز ووزارة التموين