اعلان

سألت نفسي ليه فقدت الشغف.. أحمد حلمي يكشف معاناته قبل فيلم «واحد تاني»

احمد حلمي
احمد حلمي

أوضح الفنان أحمد حلمي تفاصيل حالته النفسية في الفترة السابقة على تقديمه فيلم "واحد تاني" الذي يعرض حاليا في دور العرض السينمائي.

وقال حلمي في لقاء ببرنامج ET بالعربي: "جالي وقت حسيت إن الشغف فجأة قعد، والواحد الوقت بيسحبه واليوم بيجري من غير ما يحس ، وبقى يستلذ وينبسط من القعدة".

وتابع حلمي حديثه قائلا: "بعد شوية كإن نزل عليك جردل مية ساقعة، هو الوقت عدى، إنت عملت إيه؟ أحيانا الحاجات حواليك تخليك تشعر بكده..لقيت أفلام بتنزل وحاجات حلوة بتتعمل تفوقك تاني، ولما فقت سألت نفسي ليه فقدت الشغف".

وأشار أحمد حلمي إلى أنه يحب شخصية "إكس" في فيلم واحد تاني عن شخصية "مصطفى" قائلا:"لأنه تمرد على نفسه وهو بداخلي، لكن من يظهر للناس هو مصطفى، ودائما أحاول تقديم أعمال تلمس الناس وتكون مشكلة عامة، وعنوانها الرئيسي أنها كانت تعبر عني في وقت معين، وبالفعل شعرت أن فقدان الشغف مشكلة كبيرة جدا لمستني شخصيا فتكلمت عنها".

يذكر أن فيلم "واحد تاني" تدور قصته في قالب كوميدي حول شاب يفقد الشغف ويحاول استعادته من خلال لبوس مضيء، ويتواجد في بطولة الفيلم الفنان أحمد حلمي وروبي وعمرو عبد الجليل وسيد رجب ونسرين أمين ونور إيهاب وأحمد مالك وعمرو وهبة ومحمد التاجي، والفيلم من تأليف هيثم دبور وإخراج محمد شاكر خضير.

وحقق فيلم واحد تاني نجاحا كبيرا في دور العرض السينمائي، وحصد إيرادات تخطت حاجز الـ 40 مليون جنيه.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً