اعلان

بعد تصريحات ياسمين عز الهجومية.. رضوى الشربيني: "بطلي تنفخي"

رضوى الشربيني
رضوى الشربيني
كتب : منة حسين

اشتعل صراع التصريحات الصادرة عن كل من رضوى الشربيني وياسمين عز، خلال الساعات الماضية، حيث أصبحتا حديث السوشيال ميديا. وشاركت رضوى الشربيني، متابعيها عبر صفحة برنامجها هي وبس الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي الفيسبوك، بصورة جديدة لها، وعلقت رضوى الشربيني على الصورة قائلة: 'بطلي تنفخي في الأشخاص زيادة علشان محدش يفرقع في وشك'.

هجوم من ياسمين عز

وبدأ الأمر بتعليق من الإعلامية رضوى الشربيني، قائلة «كلام عبيد»، وهو ما فسره البعض على أنه رد على تصريحات سابقة لزميلتها ياسمين عز، وكتبت ياسمين عز في منشور على الفيسبوك «بلاش تشغلي أسطوانة المرأة الحديدية».

الصدام بدأ حين علقت رضوى الشربيني على تصريحات نسبت لها تقول: «البيت بفلوس الراجل وتيجي مراته تقوله اقلع الجزمة علشان السجادة.. ده أنا أحط فساتيني الماركات تحت رجله يمشي عليها!»، لتنفي الشربيني قولها تلك التصريحات قائلة على حسابها على موقع تويتر: «وأنا أقول الكلام ده ليه…أنا ست عندها كرامة.. وكلام العبيد ده مش بتاعى».

كرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك!!

ولم يتوقف الأمر عند ذلك الحد، حيث قالت ياسمين عز على صفحتها على الفيسبوك: «ويحك يا دعسوقة، كرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك؟.. أنت شطبتي محتوى وبقيتي مملة، حتى في تلقيحك مملة، زيرو محتوى زيرو أنوثة، ده أنا مش بس أدوس على الفساتين الماركات ده أنا أدوس على أي حد علشان خاطر الفرعون الصغير الكبير، وبلاش نشغل أسطوانة المرأة الحديدية، علشان المرأة نفسها لو عرفت أنتِ إيه هيجيلها صدمة دماغية حضارية».

وحذرت ياسمين عز من التلميح لها في التعليقات قائلة: «بقولك يا خرابة البيوت العمرانة، جربي تحطي اسمي تاني في تلميحات أو تلقيحات، علشان هنتفرج كلنا وقتها أنا هدوس على إيه تاني غير الماركات، وأهو بالمرة نحكي الحكايات، ونسلي الناس في الإجازات».

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الزمالك والترجي في نهائي كأس الكؤوس الإفريقية لكرة اليد (لحظة بلحظة)