اعلان

مصطفى كامل: قضينا على 70% من الفساد داخل النقابة.. ومقدرش أنافس السعودية

مصطفى كامل
مصطفى كامل

تحدث الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية عن الفساد، الذي كان يحتل بالنقابة على حسب تصريحاته السابقة.

وقال مصطفى كامل في تصريح لـ'أهل مصر: 'معدناش في القضاء على الفساد داخل النقابة نسبة 70 %، وفيه حاجات أنا محتفظ بيها لنفسي، وعارف أن فيه بعض المحافظات فيها لسة عدم انضباط، لكنه هينتهي بأمر الله'.

مصطفى كامل: ما يحدث في السعودية شيء مشرف

وعن النشاط الفني في السعودية والحفلات الضخمة التي تعقد هناك وهل توجد أمكانية لتبني النقابة مثل هذه المجهودات قال مصطفى كامل:'اللي أنا شايفه في السعودية للأمانة بتكلم كفنان شئ مشرف جدا لاي حد، ما يتم عرضه في السعودية واللي قايمة به هيئة الترفيه والمستشار تركي آل الشيخ شئ مشرف وأتمنى أن يحدث هذا لدينا، لكن قدرات النقابة لا تحتمل مثل هذا الجهد'.

وتابع:'الجهد القائم في السعودية جهد قائم بمؤسسة حكم في القيادة السياسية ودعم مالي كبير عشان يطلع بالشكل الكبير ده، الناس كلهم كتر خيرهم كل التكريمات والحفلات اللي ناجحة بمطربي مصر و بنسبة 80 %، اتعشم في ده واتكلمنا في ده ربنا يسعد كل حد بيفكر صح في اي حتة، حقا وصدقا ما يرى بالعين وما يسمع بالأذن ومتشاف اللي قايمة به السعودية شئ أمر مشرف جدا ويشرف العالم العربي'.

وأضاف مصطفى كامل:'مجهود باين اوي وشاطر ومحترف وشكل حلو اوي وابهار جميل، وحضور جميل واستقبالهم لناسك و وفناني مصر شكل راقي وفوق الراقي، مقدرش أنافس ده ماديا، أروح أنا فين في الحتة دي، ان شاء الله بدعم الدولة ورجال الأعمال نعمل حاجة كويسة'.

WhatsApp
Telegram