اعلان

الوحيد اللي ضاع فينا.. أحمد سعد: «سامح أخويا عالم كبير ولحد الآن راكب عربية 128»

عربية 128

أحمد سعد
أحمد سعد
كتب : ندى صدقي

كشف المطرب أحمد سعد عن السبب الحقيقي وراء ارتدائه حلق وقميص من الشبك وكذلك تحدث عن شقيقة سامح الذي وصفه بأنه الأقل حظا بين أشقائه والعديد من الأمور التي تهم متابعي ومحبي أحمد سعد.

تصريحات أحمد سعد مع عمرو أديب

جاء ذلك في أثناء حديث المطرب أحمد سعد خلال حلوله ضيفا مع الإعلامي عمرو أديب والمطربة أصالة في برنامج 'بيج تايم بودكاست' المذاع على فضائية MBC 1.

أحمد سعدعمرو أديب وأصالة

العمل مع زويل

وقال المطرب أحمد سعد: 'سامح أخويا عالم كبير، خد أول 5 سنين في كلية علوم امتياز مع مرتبة الشرف، طلع مؤتمر أخدته اليابان حضر فيها ماجستير ودكتوراه، لكن هو الوحيد اللي ضاع فينا لو كان طلع فنان كان زمانه كسب أكتر'.

وأضاف: 'كان الأول على اليابان، وأمريكا أخدته، عملوله معمل من أهم 10 معامل في العالم، وزويل كلمه ينزل يشتغل معاه، وبعدها رجع قال أخدم مصر، دلوقتي معاه عربية 128'. 

الشبك كان تريند

وأستكمل حديثه عن أزمته مع القميص الشبك، وقال أحمد سعد: ''أنا خرمت ودني ولبست حلق في وقت كانت الدنيا كلها مخرومة'.

وأضاف: 'لما ابتدت الدنيا تبقى في أحسن حال بفضل الله والأغاني تنجح بدأت أعمل زي باقي الناس، وسافرت إيطاليا وشوفت أعظم إستايليست في ميلانو، وطلبت منه يلبسني أحسن حاجة'.

وتابع: 'طبعا اللي عملته كان غلط واعتذرت عنه، ولو أن البنات أحيانا بتعمل أشياء غريبة أنا عملت زي البنات، الشبك كان تريند وقلت علشان آخد التريند كله على المفتاح أضرب الحلق، وطلعت على المسرح على أساس إن الفترة القادمة هيعملوا جلاليب شبك، لكن محصلش حاجة'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
زلزال بقوة 5.3 ريختر يضرب تايوان