اعلان

أحمد مجدي: التعليقات السلبية لا تؤثر على نفسيتي

الفنان أحمد مجدي
الفنان أحمد مجدي

علق الفنان أحمد مجدي، على كيفية تعامله مع الانتقادات التي توجه له بعد أي عمل فني يشارك فيه، كما أشادت الفنانة روجينا التي ألتقى معها في رمضان 2024 بمسلسل 'سر الهي'.

التعليقات السلبية لا تؤثر على نفسيتي

وأحمد مجدي في تصريح لـ «أهل مصر»: 'تعليقات الجمهور السلبية لا تؤثر على نفسيتي، عادي يعني، كده كده بتعامل ع النقد الإيجابي أو السلبي، والواحد مش بيبحث عن النقد الإيجابي أو السلبي، لكن ببحث عن الحاجة اللي تخليني أتطور وتلهمني أعمل حاجة أحسن'.

وعن مشاركته في مسلسل سر الهي في رمضان 2024 وصعوبات التجربة قال أحمد مجدي:'العمل مكنش فيه صعوبات، كانت شخصية بسيطة وسلسة وتأسيسها سهل، الصعوبات بتكون في أن أزاي في السياق ده الواحد يعمل حاجة جديدة ومختلفة وفريش، وده بيحصل في التحضير والكتابة والتجهيز للمشهد ووقت التصوير، بنبقى عايزين نلاقي حاجة فيها اضافة'.

وعن عمله مع المخرج رؤوف عبد العزيز والفنانة روجينا في المسلسل قال مجدي:'سعيد جدا بالشغل مع الأستاذ رؤوف عبد العزيز، أنا اشتغلت مع مخرجين كتير وكل مخرج له طريقة في القراءة الفنية للي بيحصل والتعامل مع الممثل، الواحد ديما بيبقى نفسه يشتغل مع مخرج مشغول بالتمثيل وقلبه على الممثل، وده موجود جدا في أستاذ رؤؤف'.

وتابع:'روجينا طاقة نووية لا تنضب، قادرة على أنها تدي كل اللي حواليها طاقية ايجابية.. وملهم جدا أنك تكون قدام حد بيعمل أحسن حاجة عنده ويحاول كمان يطلع حاجة جديدة ومختلفة ومخلصة، وروجينا من الفنانات القليلات اللي في تطور وصعود دائم'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
تأجيل محاكمة حسين الشحات بتهمة ضرب لاعب بيراميدز لـ 9 مايو