عن ولاد رزق 3.. محمد لطفي: «الشربيني» اختراع طارق العريان

محمد لطفي
محمد لطفي

تحدث الفنان محمد لطفي، عن تفاصيل مشاركته في الجزء الثالث من فيلم ولاد رزق، الذي يحصد مؤخرا نجاحات كبيرة، وتمكن من الحصول على اعلى ايرادات في تاريخ السينما المصرية.

«الشربيني» اختراع طارق العريان

وقال محمد لطفي في تصريح لـ«أهل مصر» لفريق عمل ولاد رزق 3: «برافو يا ولاد أنتو جامدين جدا، وربنا موفقكوا وأن شاء الله يوفقنا أكتر، ومع الأستاذ طارق العريان أي ممثل في الدنيا لازم يكون مطمئن لأنه مخرج كبير، وإنتاج شيك ومش هنلاقي أحسن ولا أحلى من كدا».

وتابع محمد لطفي عن شخصيته في الفيلم قائلا: «شخصية الشربيني اختراع طارق العريان، كلمني في أول جزء وقالي يا لطفي أنا عندي شخصية مش شايف غيرك يقدر يعملها، فأنا تحمست وفرحت أوي، طبعا لأن طارق العريان حبيبي وهو عارف إمكانيات محمد لطفي، وقالي أنا عارف أنك هتعمله حلو أوي ومفيش حد غيرك هيقدر يعمله فتعالى نعمل مشهد، روحت عملته والحمد لله ربنا وفقنا فيه ونجحنا، وبالتالي قدرنا نعمل الجزء التاني والمساحة كبرت في الجزء الثالث، والشخصية أصبحت مؤثرة دراميا أكثر ومشارك في الأحداث بشكل فعال».

يشار إلى أن فيلم ولاد رزق، يتواجد في بطولته نخبة من الفنانين، منهم أحمد عز، عمرو يوسف، كريم قاسم، على صبحي، سيد رجب، محمد ممدوح، محمد لطفي، أحمد الرافعي، أسماء جلال.

WhatsApp
Telegram