اعلان

اعتزل الفن وتبرأ من أغانيه.. من هو علي قدورة؟

علي قدورة
علي قدورة
كتب : منة حسين

أعلن علي قدورة اعتزاله الغناء، كما أنه يريد أن يحذف هذه الفيديوهات إلا أنه لا يستطيع، ولا يريد أن يتحمل ذنب الأشخاص الذين يستمعوا لهذه الأغاني.

علي قدورة يعلن اعتزاله عن الغناء

ونشر علي قدورة فيديو له عبر حسابه على 'تيك توك'، قال فيه: اعتزلت الغناء، علشان مش حمل أشيل ذنب الناس اللي بتسمع الأغاني بتاعتي، وبحاول أحذفها من على اليوتيوب ومش عارف.

وأضاف: لما كلوشة مات لا يعلم مصيره خاصًة أنهما قدما أغاني سويًا، كما أن باب التوبة مفتوح، اعمل اللي أنت عايزه وصلي صلاتك هتنهيك عن الغلط، والحلال بين والحرام بين، وأنا اكتفيت وشبعت الحمد لله.

حسابه الخاص على 'إنستجرام'، حيث قال: السلام عليكم في يوم جمعة مبارك أنا علي عبد القادر السيد، الشهير بـ علي قدورة، كنت مغني قبل النهاردة، فيه حاجة حصلتلي مش عارف إيه هي بس الحاجة دي هي اللي بتخليني أتكلم دلوقتي، أنا بريء من كل عمل أو مزيكا عملتها في حياتي وبعلن اعتزالي مجال الأغاني لحد ما يفتكرني ربنا.

وأضاف: ربنا يسامحني على أي حاجة أنا عملتها في حياتي، أو أي حاجة صدرت مني دون قصد، يا رب قربني ليك وافتحلي باب رزق يرضيك، ومفيهاش حاجة لو بدأت من جديد في أي شغل بالحلال، وأي فلوس معايا هسيبها لـ أهلي.

من هو علي قدورة؟

بدأ علي قدورة مشواره الغنائي مع حمو بيكا وفيجو الدخلاوي بتكوينهم فريقا باسم “VIP”، وحقق نجاحا من مهرجان بعنوان “أنا حبيتك وجرحتيني”.

شارك علي قدورة في أغنية “وداع يا دنيا وداع” مع حمو بيكا وحسن شاكوش، والتي حققت ملايين المشاهدات على “يوتيوب”.

نشب بينه وبين حسن شاكوش خلافات بسبب نجاح المهرجانات التي تشاركا فيها.

حصل على عضوية نقابة المهن الموسيقية في عام 2021، ثم تفكك فريق VIP ونشب بينه وبين حمو بيكا خلافات، وعاد للغناء مرة أخرى مع حمو بيكا، وآخر أغانيه بعنوان “نفديك يا فلسطين”.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الأهلي والداخلية (0-0) في الدوري المصري (لحظة بلحظة) | إلغاء الهدف