اعلان

من السيشن "العاري" إلى الحجاب والسبحة.. فتاة الزي الفرعوني: "أنا أتاذيت نفسيًا وعاوزة أعيش حياتي"

سلمي الشيمي
سلمي الشيمي

شكرت عارضة الأزياء سلمي الشيمي المعروفة إعلاميًا بفتاة الزي الفرعوني، الجمهور الذي تضامن معها في واقعتها الأخيرة.

وقالت سلمى الشيمى عبر صفحتها على موقع 'فيسبوك': ' شكرا لكل الناس اللي وقفت جنبي، حابة أشكر كل الناس سواء اللي وقف جنبي أو اللي هاجمني لكن في الآخر أنا بشر ممكن يكّون اللي بعمله غيري يشوفو صح وممكن غيري يكون شايفه غلط'.

وأضافت: 'في الآخر أنا بحترم كل الناس وبحترم كل الآراء وبحترم أسرتي جدا، ومش عايزة حد يزعل مني أنا اتصورت زي أي شخص ممكن يتصور، بطلب من الجميع يقفل الموضوع لأني اتأذيت نفسيًا، أنا زي أي بنت عايزة أعيش حياتي من غير ما حد يضايقني أو يقول كلام مش صح عني وفِي الآخر رجاء نقفل الموضوع دا بلاش تبقوا سبب في خراب حياة غيرك، كلنا معرضين لضيقة أنا في بداية حياتي وعاوزة أكملها بلاش تكونو سبب في نهايتها'.

سلمى الشيميسلمى الشيمي

ومؤخرا، تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورة جديدة لعارضة سلمى الشيمي، التى عرفت مؤخرًا على السوشيال ميديا بـ 'فتاة الزي الفرعوني'.

وظهرت سلمي الشيمى في الصورة المتداولة بملابس العمرة مرتدية 'عباية بيضاء، وحجاب، وبيدها سبحة'، كنوع من الدعاية لإحدى شركات الأزياء.

سلمي الشيمي بالحجابسلمي الشيمي بالحجاب

يذكر أن 'سلمي' كانت قامت بتصوير «فوتوسيشن» أمام هرم سقارة، ما تسبب في هجوم لاذع شنه رواد مواقع التواصل الاجتماعي.

سلمي الشيميسلمي الشيمي

وعقب خضوع 'الشيمي' لجلسة التصوير، تم إلقاء القبض عليها، لعدم حصولها على ترخيص بالتصوير، نظرًا لأن التصوير في مثل هذه المناطق الأثرية يستلزم الحصول على ترخيص، ثم أخلي سبيلها بكفالة 500 جنيه.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الزمالك ودريمز الغاني (2-0) في نصف نهائي الكونفدرالية (لحظة بلحظة) | إصابة زياد كمال