لدعم غير القادرين.. الدكتور هاني عبدالجواد يعرض ساعته الرولكس في مزاد علني

الدكتور هاني عبد الجواد
الدكتور هاني عبد الجواد

أعلن الدكتور هاني عبد الجواد، جراح العظام المصري الشهير، استشاري جراحة العمود الفقري، عن بيع ساعة روليكس في مزاد علني وتخصيص العائد لعلاج المرضى الغير قادرين.

ونشر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»: «جالي ساعة Rolex هدية و اكتشفت انها غاليه جداً جداً و أنا أصلا مش بلبس ساعات و مستحرم أسيبها مركونه.. بفكر اعمل عليها مزاد للناس اللي غاوية النوع دا من الساعات».

وأضاف في منشور له: «أي كان المبلغ اللي هتتباع بيه هيخرج كله للمرضي الغير قادرين و بكدا يكون اللي هيشتريها عارف ان الفلوس دي هتروح لله و اللي جاب الهدية برضه أوهبه ثواب التبرع بدل الركنه عندي علي الفاضي».

مزاد على ساعة الدكتور هاني عبد الجواد

وبعد ساعات من نشر الدكتور هاني عبد الجواد، انهالت العليقات وتأييد الفكرة من المتابعين، ورد استشاري العمود الفقري في منشور أخر قائلا: «فكرة المزاد لبيع الساعه دي و التبرع بيها لغير القادرين جاتلي قبل صلاة الجمعة و في خلال الـ 4 الساعات الماضية تقريبا أتعرض فيها 2 مليون جنية حتى من غير الناس ما تشوفها.. الساعة من نوع Rolex submariner 1000/t=300m green، والساعة دي جاتلي هدية من أحد المرضي اللي عملتلهم جراحة خلال زيارتي لدبي الأسبوع دا و أنا أصلا مش بلبس ساعات ومستحرم أسيبها مركونه.

وتابع: أنا لبست الساعه 3 ساعات والفكرة من المزاد هو المعني و القيمة في المسارعة للخير عايزين نوري العالم أننا نقدر نعمل حاجه ليها قيمه واللي عند ربنا باقي.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً