اعلان

محمد عطوة يفتح النار على مسئولي بيراميدز: مش عارفين مركزي

محمد عطوه
محمد عطوه
كتب : أهل مصر

تحدث محمد عطوة لاعب نادي الاتحاد السكندري عن فترة وجوده في نادي بيراميدز خلال الموسم الماضي، والذي شهد عدم مشاركته بشكل مستمر.

وقال عطوة، في تصريحات لبرنامج الماتش الذي يقدمه الإعلامي هاني حتحوت عبر شاشة صدى البلد: "مكنتش حابب أتكلم عن الفترة اللي قضيتها في نادي بيراميدز بس لما المهدي سليمان اتكلم قررت أطلع اتكلم عن اللي حصل معايا".

وتابع: "البداية كانت أن مسؤول من بيراميدز كلمني يأكدلي أن ديسابر المدير الفني للفريق طالب ضمي للفريق، نفس المسؤول ده كان وكيل لاعبين قبلها وكان بيقود مفاوضات الأهلي لضمي مع أمير توفيق مدير تعاقدات الأهلي".

وأضاف: "المسؤول ده جه واستقبلني في المطار وتاني يوم انضميت للمران واتفاجئت أن ديسابر بيسألني أنت بتلعب في مركز أيه".

وواصل: "لما نزلت التمرين مع بيراميدز كان بقالي فترة مش بتمرن علشان الموسم منتهي في السعودية قولت للجهاز الفني بلاش يكون في حمل كتير في التمرينات زي باقي اللاعبين وابدا بشكل تدريجي، ولكن اكني متكلمتش وعلى العكس خففوا الحمل مع لاعب من أوغندا انضم جديد".

وتابع عطوة: "لعبت مباراة ودية قدمت مستوى كويس والمدير الفني قالي أنت هتبقى أساسي، بعدها اتفاجئت أني برة أول الماتش رسمي ولما اتكلمت معاه قالي أنه طلب ضم مدافع وبيفكر يلاعبني في خط وسط المدافع".

وأضاف: "اتكلمت مع مسئول بيراميدز اللي كان مدير تعاقدات وقالي إن ديسابر شايف أن الدوري السعودي ضعيف، وقالي لو منك تطلع إعارة لأن فرصتك صعبة في اللعب قولتله عادي انا موجود مع الفرقة وممكن المدير الفني هو الي يمشي في اي وقت".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة تشيلسي ضد وست هام في الدوري الإنجليزي اليوم (لحظة بلحظة) | التشكيل