اعلان

مرتضى منصور عن خسارة الزمالك للمباريات الأخيرة: اسألوا عصام الحضري.. جاميكا شغال

مرتضى منصور
مرتضى منصور

كشف رئيس نادي الزمالك مرتضى منصورتفاصيل جديدة بشأن أزمة القلعة البيضاء وعدم قيد اللاعبين قائلا: 'اتحاد الكرة وافق على مشاركة كهربا الهارب والموقوف من الفيفا، ورفض قيد 3 لاعبين من الزمالك'.

وخلال تصريحات لـ 'أهل مصر' تابع منصور: 'اترجيت اتحاد الكرة يوافق على القيد وقدمت شيكات بـ 7 مليون وكله متسجل بالفيديو'.

وواصل منصور: 'كل الأندية دعمت فريقها بلاعبين جدد، أنا دعمت بـ3 لاعبين رفضوهم، وكمان عندي لاعبين بيقعوا لوحدهم في الملعب بسبب السحر والشعوذة'.

وأكمل منصور: 'أنا بحذر لا قدر الله لو حصل أي حاجة في ماتشنا أمام الفريق الجزائري وخسرنا هيحصل كارثة، وأنا طالبت بحضور اتحاد الكرة اليوم لاستلام الفلوس نقدًا ولم ياتي'.

وأردف منصور بشأن مديونيات الزمالك تابع منصور: 'القصة مش مديونيات، والموضوع كله تصفية حسابات، وأنا خايف على البلد لكن هم مش خايفين'.

وواصل منصور: 'أنا طلعت فلوس من حسابي الشخص لاتحاد الكرة ورفضوا يستلموها، ومفيش بند في اللائحة تقول إن النادي لو عليه مليار جنيه يتم وقف لاعبيه'.

وأضاف منصور: 'إمام عاشور داس على 'الزرار' ومشي، والاتحاد رفض قيد 3 لاعبين، وموضوع المديونية شيء وهمي'.

وأكد منصور: 'إذا لم يستجب اتحاد الكرة ويقيد اللاعبين سنلجأ للفيفا، وبعدين أما أنا عندي مديونية فتحتلي السيستم أسجل عليه ليه؟.. وبعدين مفيش جواب من الاتحاد الدولي يسمح بمشاركة كهربا'.

وردًا على سؤال محررة 'أهل مصر' بشان خسارة نادي الزمالك للمبارات الأخيرة قال منصور: 'اسألوا عصام الحضري.. جاميكا شغال'.

وفي وقت سابق من اليوم قررت محكمة القضاء الإداري بمجلس الدولة تأجيل نظر دعوى مرتضى منصور التي طالب فيها بإلزام اتحاد الكرة بقيد ثلاثة لاعبين تعاقد معهم النادي خلال الفترة الماضية إلى الأحد المقبل.

واختتمت الدعوى التي حملت رقم 31449 لسنة ق 77، ضد كل من وزير الشباب والرياضة، ورئيس اتحاد الكرة جمال علام، ووليد العطار المدير التنفيذي لاتحاد الكرة.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
الحكومة تكشف حقيقة انتشار بطيخ مسرطن في الأسواق