اعلان

كيروش أول من اكتشف إمكانيات محمد شريف مبكرا.. لاعب متواضع

كيروش
كيروش
كتب : أحمد حسن

شن عدد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي هجومًا حادا على محمد شريف مهاجم النادي الأهلي بعد تذبذب مستواه خلال مشاركة فريقه في كأس العالم للأندية وبالتحديد أمام ريال مدريد الإسباني وفلامنجو البرازيلي، وانصفت الجماهير المدرب البرتغالي السابق لمنتخب مصر كارلوس كيروش الذي كان هاجم اللاعب في وقت سابق.

وتذكر رواد المواقع التواصل الاجتماعي موقف كيروش ورفضه ضم محمد شريف لمنتخب ومصر والاعتماد عليه نظرًا لأنه يرى مهاجم النادي الأهلي لاعب متواضع.

وكتب أحد رواد المواقع التواصل الاجتماعي :' اللي يضحكك بقى ان شريف المخيف ده كانوا عايزين يقنعونا ان كيروش حطمه نفسياً، وبالعافية كانوا عايزينه ف المنتخب ولاعيبة كتير بيتفرضوا ع المنتخب وهم ابيض من اللب الابيض بس بيلعبوا في الأهلي

كيروش وشريف

وقال الناقد الرياضي خالد طلعت : 'الراجل ده أول واحد في مصر عرف ان مجدي قفشه ومحمد شريف لا يصلحوا نهم يكونوا لاعيبة دولية في منتخب مصر ، أو في بطولات دولية كبيرة .. ناس كتير هاجمته ساعتها لكن مع الوقت كل الناس عرفت ان هو اللي كان صح وهما اللي كانوا غلط.. احنا أسفين يا كيروش'.

خالد طلعت

وعلق أخر : 'الراجل ده الناس كانت بتهاجمه علشان ماكانش بياخد محمد شريف و أفشة للمنتخب '

كيروش

وظهر محمد شريف بأداء سئ خلال مشاركته مع الأهلي أمام ريال مدريد وفلامنجو البرازيلي ضمن منافسات كأس العالم للأندية وأهدر شريف فرص كثيرة محققة كلفت الأهلي الخسارة في المبارتين وحصد المركز الرابع.

وكان صرح كيروش أثناء قيادته لمنتخب مصر الأول أن محمد شريف ومحمد مجدي أفشة لا يستحقا اللعب دوليا وأنهم يفتقدان لأساسيات كثيرة في كرة القدم.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً