اعلان

مجدي عبد الغني يعلق على صفقة إمام عاشور.. المصلحة تسيطر على الأمور

إمام عاشور
إمام عاشور
كتب : أهل مصر

حرص الإعلامي مجدي عبد الغني، نجم النادي الأهلي الأسبق، على التعليق على اقتراب النادي الأهلي من التعاقد مع إمام عاشور لاعب نادي الزمالك السابق وميتلاند الدنماركي الحالي، خلال فترة الإنتقالات الصيفية الجارية، لتدعيم خط وسط الفريق الأحمر.

قال مجدي عبدالغني في تصريحات تلفزيونية: 'حد هيقولي أين مبادئ الأهلي لما يتعاقد مع إمام عاشور؟ في بعض الأحيان الحياة بتتغير، فيبقى المصلحة هي اللي بتسيطر على الأمور'.

صفقة إمام عاشور

أضاف: 'يعني من مصلحة الأهلي يتعاقد مع إمام عاشور، دفعت الأهلي ليتنازل ويعمل نفسه مسمعشي اللي قال ولا اللي شتم ولا اللي تجاوز، فخلوا المبدأ ده يعم على الكل'.

أوضح: ' يعني مينفعش تيجي على واحد تقوله لا أنت قولت، علشان انت مش محتاجه، فلو أنت احتجته هتتضطر تتنازل، مش لازم تبقي محتاج والعمليه تبقي فجه كده علشان تاخد لاعب'.

وأتم 'عبدالغني': 'لازم تسامح الباقي حتى اللي مش معاك ليهم مصلحة، أنا مقدرشي أقول غير أن صفقه إمام عاشور هتفرق أوي مع الأهلي من الناحية الفنية'.إمام عاشور بقميص الزمالك

وتشير الأنباء على اقتراب الأهلي من حسم التعاقد مع إمام عاشور، لدعم مركز خط الوسط الهجومي وذلك بعد رحيله حمدي فتحي لنادي الوكرة القطري.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
أمير الكويت يصل مطار القاهرة للقاء السيسي