اعلان

«المنظر مش هيروح من بالي والمتهم كان هيعورني».. صديق طالبة المنصورة يروي تفاصيل الواقعة

فتاة طالبة المنصورة
فتاة طالبة المنصورة

قال عبد الرحمن وليد صديق نيرة أشرف، طالبة المنصورة، التي لقيت مصرعها، على يد زميلها أمام جامعة المنصورة، صباح اليوم، إنه حاول إنقاذ صديقته من يد القاتل، لكن حاول التعدي عليه أيضًا، ليستكمل جريمته.

وخلال منشور عبر 'تويتر'، تابع صديق نيرة أشرف: 'زي ما قولت في النيابة، وفي القسم، وفي أمن الجامعة، كل اللي حصل بالظبط، أنا كان عليّ امتحان، وخارج من بوابة توشكى، الكلام ده الساعة 11، وأنا خارج، وبعدي الطريق الناحية التانية، سمعت صوت صريخ جامد، تلقائي جريت أشوف في إيه، وكنت أول واحد يوصل، شوفت منظر، عمره ما هيروح من بالي'.

طالبة المنصورة

وواصل: 'نيرة كانت واقعة على الأرض وغرقانة في دمها، وأول ما وصلت كان أدها طعنتين في صدرها، من فوق وأنا وصلت وهو بيدها التانية، زقته ووقعته على الرصيف، لكن قام تاني وحاول إنه يعوروني بالسكينة اللي معاه، فأنا غصب عني جريت، كان هو نزل للمرة التانية، وخبط الطعنة التالتة في رقبتها'.

منشور صديق نيرة

واختتم: وبعد لحظات بسيطة نيرة، وكانت فارقت الحياة، حقك مش هيضيع يا بنتي والله، وأنا أقسم بالله، لسه داخل بيتي من الصبح، بس علشان أكون سبب من الأسباب، إنه يتعدم إن شاء الله، ربنا يرحمك، ويغفر لك، ويصبر أهلك على فراقك.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة النصر والخليج (0-0) في الدوري السعودي (لحظة بلحظة) | محاولات من الخليج