اعلان
اعلان

ياسمين عز: مينفعش تتنفسي مع جوزك في نفس التوقيت.. انتظري لحد ما يخلص ويتنهد براحته

ياسمين عز
ياسمين عز

وجهت الإعلامية ياسمين عز نصائح للسيدات قائلة: "لو قاعدة مع جوزك في كافيه وجه الجارسون بيسأل رأيكم إيه في العصير.. إياكي تبصي له.. عينك تكون على زوجك.. وفي نفس الوقت تردي وتقولي العصير حلو بس مش أحلى من جوزي".

وخلال تقديم برنامجها "كلام الناس" عبر فضائية "إم بي سي مصر" تابعت عز: "لازم تكوني عارفة إن مفيش حاجة أحلى من جوزك فرعونك.. هو مصنع السكر، هو برطمان العسل".

وتابعت عز: "مينفعش تاخدي نفسك في نفس التوقيت اللي جوزك بيتنفس فيه.. لازم يكون في تنظيم.. هو يتنفس وأنتِ انتظري لحد ما هوهيخلص ويتنهد براحته".

وفي وقت سابق، علقت الإعلامية ياسمين عز على الزواج وما يحتاجه من مصروفات كبيرة، وعن مدى تحمل الزوج الكثير من المسئوليات والضغوطات المادية حتى يتمكن من إتمام الزواج، قائلة إن الزواج في ظل ارتفاع الأسعار والأزمات التي تمر بها البلاد "محتاج قلب ميت".

وخلال حلقة برنامجها "كلام الناس"، المذاع عبر فضائية "إم بي سي مصر" مساء اليوم السبت، أكدت عز أن الرجل يتحمل تكلفة كبيرة في كل ما يتطلبه الزواج بالإضافة إلى فترة التعارف والخطوبة، معقبة: "الرجل يفكر فى مصاريف الخطوبة والفسح والهدايا بخلاف تكاليف الشقة والفرش والذهب".

وتابعت عز: "الراجل بيدفع دم قلبه علشان يشتري سمك في مياه، أو يشترى بطيخة يا تبقى حلوة يا تبقى ماسخة".

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
بايدن: دول عربية مستعدة للاعتراف بإسرائيل