اعلان

أمير مرتضى منصور: أما بروح أزور أبويا داخل السجن بيكون في كامل أناقته وشياكته

أمير مرتضى منصور
أمير مرتضى منصور

قال أمير مرتضى منصور المشرف العام السابق في نادي الزمالك: 'لو أنا عايز أكون رئيس نادي الزمالك هحقق ده، لأن الموضوع مجرد قرار'.

وبشأن حماية بعض الأشخاص للمستشار مرتضى منصور علق 'أمير' خلال تصريحات ببرنامج 'أسرار' عبر فضائية النهار' قائلا: 'إزاي في حد بيحميه وهو بيتحبس كل سنتين مرة؟.. إحنا في آخر 10 سنين أبويا اتسجن 4 مرات في قضايا تافهة زي السب والقذف مثلا'.

وعن سمات والده في السجن قال 'أمير': 'أما بروح أزوره بيكون في كامل أناقته وشياكته، وبيتعامل كأنه استراحة مُحارب، أنا زورته في سجن طُرة وسجن المزرعة وسجون كتير من سنة 1989'.

وفي وقت سابق أوضح أمير مرتضى منصور المشرف العام السابق في نادي الزمالك، حقيقة المكالمة التي سربت له مع أخيه أحمد مرتضى، وكذلك عن حقيقة التصالح بين والده وممدوح عباس.

وخلال حلقة الأمس ببرنامج 'أسرار' عبر فضائية 'النهار'، قال 'منصور': 'مكالمتي مع أخويا أحمد كانت حوالي 25 دقيقة، واللي اتسرب منها حوالي 3 دقائق فقط، وكنت بقنع أحمد مينزلش انتخابات، وده كان قبل غلق باب الترشح بيوم'.

وتابع 'منصور': 'كنت بقنعه نرتاح كلنا عشان نركز في اللي معانا وده كان طوال الـ 30 دقيقة، وماتكلمتش في أعراض حد ومغلطش في حد، ومعرش اتسرب ازاي'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً