المشرف العام على التحرير داليا عماد

نبيل الحلفاوي يكشف عن سببين لمشاهدة حلقة اليوم من مسلسل الاختيار

أهل مصر
نبيل الحلفاوي
نبيل الحلفاوي
اعلان

دعا الفنان نبيل الحلفاوى متابعيه لمشاهدة حلقة اليوم من مسلسل الاختيار فى تمام الساعة 9، وذلك في تغريدة له عبر حسابه الرسمي على موقع التدوينات القصيرة تويتر.

وغرد نبيل الحلفاوى قائلا: " يا ريت النهارده كلنا نشوفها 9 مساء حتى اللي بيشوفوها في المنصات.. يتفرجوا معانا النهارده بدون إعلانات. لسببين: اولا نقرأ كلنا الفاتحة على أرواح شهدائنا في وقت واحد بعد الحلقة. ثانيا.. فرصة للي ما حضرش زمان لما كنت تتفرج على الحلقة وانت عارف إن كل الناس بتتفرج معاك في نفس اللحظة".

نبيل الحلفاوي

وينتظر عدد كبير من المشاهدين عرض حلقة اليوم من مسلسل الإختيار بسبب تناول ملحمة البرث التي استشهد فيها عدد كبير من أبطال القوات المسلحة منهم العقيد أحمد منسي.

وحذر بيتر ميمى مخرج العمل أهالي الشهداء كم مشاهدة هذه الحلقة على توجيه رسالة مؤثرة عبر صفحته بموقع وقال بيتر ميمى عبر موقع فيس بوك : "رجاء اللى يعرف حد من اهالى شهداء حادث البرث يقنعه ميتفرجش على حلقة بكرة (حلقة ٢٨).. انا بعتذر مبدئيا عن صعوبة الحلقة، انا حاولت قدر المستطاع أقلل بشاعة اللى حصل بس فى نفس الوقت كان لازم الناس كلها تعرف انهم ابطال ووقفوا و دافعوا عن الارض و الكمين و زمايلهم لاخر نفس.. تحية لمنسى و رجالة منسى و اهلهم اللى استحملوا فراقهم او اصابتهم".

مسلسل الإختيار يجسد بطولته الفنان أمير كرارة، أحمد العوضي، أحمد فؤاد سليم، دينا فؤاد، محمود حافظ، اسلام حافظ، وعدد كبير من ضيوف ع.