اعلان

من سراج الدين لطويل العمر : أنا متربي أمي استاذة جامعة وأبويا لواء جيش ومش هشوفك غير ( .... ) !

تركي آل الشيخ
تركي آل الشيخ

لا يزال لغز شغف تركي آل الشيخ بالتطاول على المصريين ومحاولة تقزيم النادي الأهلي، أعرق نادي في العالم العربي وأفريقيا، عصيا على الحل، فوسط تساؤلات عمن يحمي تركي آل الشيخ وفي واحدة من تغريداته المسيئة للمصريين مؤخرا وصف تركي عضوا في مجلس إدارة النادي الأهلي بوصف ( الهلفوت ) وكتب آل الشيخ على حسابه عبر موقع التدوين المصغر تويتر : ( هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟ )، وجاء وصف تركي لعضو مجلس إدارة النادي الأهلي بالهلفوت مفاجئا في تضمينه لاسم عضو مجلس الإدارة صراحة في التدوينة بعد أن كتب محمد سراج الدين على صفحته على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك : ( "بعيد عن الكورونا ربنا يحفظنا ويسلمنا منها جميعاً في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر". ) ولم يشر سراج الدين فيما نشره من قريب ولا بعيد إلى تركي عبد العزيز .

لكن بعد التغريدة المسئية من تركي رد محمد سراج الدين على تركي عبر حسابه على الفيس بوك : "هو أنا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري بس افتكر أنه كان علمني كمان ان الكرامة دي أعلى وأهم صفات الإنسان وإن عمري ما اقبل أي تجاوز في حقي". وتابع: "انا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك ان مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله في قيم ومعاني وأصول أهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا أني اتربيت كده وانا مش بشوفك يا تركي آل شيخ من أول يوم غير ( ... ) ... وهفضل أشوفك كده على طول". واختتم: "وعلى فكرة أنت مش كاسر عيني وأنت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين".

وكان سراج قد نشر علي صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "بعيد عن الكورونا ربنا يحفظنا ويسلمنا منها جميعاً في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر".

وتابع: "وفي فيروس تاني عيل لسه مستجد من الخارج الفيروسات دي بتنشر فتن وقرف ومشاكل طول الوقت في الرياضة وبين الناس وبين بعض وبين أكبر جمهورين في مصر".

وواصل: "انا واحد مرضاش بإحداث اي نوع من أنواع الفتنة بينهم بأي شكل من الأشكال احنا في النهاية ولاد بلد واحدة، نختلف اه نهزر مع بعض اه لكن تطاول وأذى ده منبوذ ومرفوض بالنسبالي من الجانبيين".

وأكد: "المشكلة ان الفيروسات دي مختلفة عن الكورونا في حاجة وهي أن لها علاج بس العلاج لازم يجي من الدولة ويكون جذري الدولة اللي انا بحترمها وبقدرها عشان محدش يزايد عليا انا ابن مؤتمر الشباب ودايماً بكون فخور بده وظهوري الأول هناك في ٢٠١٦". وأضاف: "وعرضي لأفكاري كان دفعة ونقلة ليا في أمور تانية كتير مؤتمر شباب مصر اللي كله طموح وتفاؤل وفكر ونقاء مش أجواء عشوائية وفتن وبلطجة تعوق الواحد عن أهدافه وطموحه الحقيقي لرفعة بلده وناديه المفضل اتمني يكون في مستمع لأن فاض الكيل، اللهم بلغت اللهم فاشهد".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بشرى سارة لجماهير الأهلي قبل مواجهة مازيمبي