اعلان

"عايز أتوب من اللي أنا فيه".. عمر كمال يعلق على انتقادات فيديو لورديانا وحمو بيكا

 عمر كمال يعلق على انتقادات فيديو لورديانا وحمو بيكا
عمر كمال يعلق على انتقادات فيديو لورديانا وحمو بيكا
كتب : أهل مصر

علق مطرب المهرجانات عمر كمال، على الانتقادات التي وجهت إليه بعدما نشر مقطع فيديو يجمعه بـ حمو بيكا والراقصة البرازيلية لورديانا وهي ترقص علي أغنية أنتي معلمة؛ وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير بـ 'إنستجرام'.

وقال عمر كمال، في بث مباشر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي 'فيسبوك': 'إنتوا اللي شهرتوا لورديانا ومحدش هيحاسبني علشان أصلي علي النبي أو لأ، وأنا غلطان في إيه علشان بهنئ الناس بالمولد النبوي، يمكن أنا أحسن منك عند ربنا، أنا مش محتاج أعمل كده عشان أبقي تريند.. إحنا اصلا اللي بنعمل التريند، وبقالنا سنة تريند، الناس مركزة معايا جدا، فيه فنانين كتير بيجيبوا موديل في كليباتهم ومحدش بيتعرض ليهم بكلمة، ولا بيحصل ليهم أي انتقادات'.

وأضاف: 'في اتجاه ضدي أنا شخصيا في ناس رقصت مع الراقصة محدش كلمهم، الحمدلله إحنا شباب شبع في حياته، وروحوا شوفوا المحاكم مليانة مشاكل، طلاق وزنا محارم، انا نزلت بوست دفاع عن النبي إنما أنتوا قابلته البوست بشتيمة، أنا كلي ذنوب ومعاصي'.

وتابع: 'فيه مهرجان كل الفنانات بتلبس فيه فساتين خارجة، والصور مالية السوشيال ميديا، ومحدش وجه ليهم أي انتقادات، وبعدين هو مين اللي شهرها ومين اللي كان بينزل الفيديو بتاعها وطلعها تريند، أنا بصلي، ودايما بدعي ربنا وبقول يارب توب عليا من اللي أنا فيه، وارزقني خاتمة كويسة'.

وفي وقت سابق قال حمو بيكا في تصريحات خاصة لـ 'أهل مصر'، إن الأغنية الجديدة التي ستجمعه بعمرو كمال لم تعد الأولى، حيث سبقا وتعاون من قبل في عدة أغاني وسيتحدد خلال الساعات القليلة المقبلة طرحها عبر موقع 'يوتيوب'.

وأشار بيكا، أن رسالة أغنية 'أنتي معلمة' توجية عدة صفات حميدة لفتاة تقوم بدور معلمة والتي تجسدها الراقصة ليندا خلال الفيديو كليب، موضحا الأغنية لاتحمل أي ألفاظ خادشة للحياء.

يذكر أن لوردينا تحمل الجنسية البرازيلية وتعيش في مصر منذ 4 سنوات، وذاع صيتها بسبب فيديو ترقص فيه على أنغام 'أخواتي' وتم تصويره في أحد مراكز التجميل بالشيخ زايد، ويتابعها أكثر من نصف مليون على حسابها الرسمي بموقع إنستجرام.

يذكر أن عمر كمال خضع الأسبوع الماضي لاختبارات نقابة الموسيقيين ولم تظهر النتيجة حتى الآن.

WhatsApp
Telegram