اعلان

سلمى الشيمي: أتمنى تقديم قصة حياة سعاد حسني في عمل فني

سلمى الشيمي
سلمى الشيمي

أثارت سلمى الشيمي فتاة فوتوسيشن سقارة على جدل كبير بين متابعيها، حيث أكدت أنها تلقت عروضا كثيرة لكي تشارك في أعمال فنية خلال الفترة المقبلة.

وأوضحت الشيمي في تصريحات خاصة لـ "أهل مصر"، أنها تتمنى تقديم قصة حياة الفنانة الراحلة سعاد حسني في عمل فني في حالة إذا عرض عليها العمل من أي جهة إنتاجية أو مخرج.

وأشارت سلمى الشيمي أنها تحب سعاد حسني منذ صغرها ودرست شخصيتها بشكل كبير وتحب أعمالها مثل خلى بالك من زوزو، أميرة حبي أنا وغيرها من الأعمال التي تسكن قلوب محبيها.

وفي سياق، آخر بعد الجدل المثار حول واقعة سقارة، خرجت سلمى الشيمى وكتب عبر صفحتها على موقع "فيسبوك": " شكرا لكل الناس اللي وقفت جنبي، حابة أشكر كل الناس سواء اللي وقف جنبي أو اللي هاجمني لكن في الآخر أنا بشر ممكن يكّون اللي بعمله غيري يشوفو صح وممكن غيري يكون شايفه غلط".

وأضافت: "في الآخر أنا بحترم كل الناس وبحترم كل الآراء وبحترم أسرتي جدا، ومش عايزة حد يزعل مني أنا اتصورت زي أي شخص ممكن يتصور، بطلب من الجميع يقفل الموضوع لأني اتأذيت نفسيًا، أنا زي أي بنت عايزة أعيش حياتي من غير ما حد يضايقني أو يقول كلام مش صح عني وفِي الآخر رجاء نقفل الموضوع دا بلاش تبقوا سبب في خراب حياة غيرك، كلنا معرضيين لضيقة أنا في بداية حياتي وعاوزة أكملها بلاش تكونو سبب في نهايتها".

WhatsApp
Telegram