اعلان

مؤلف عن خناقة باسم سمرة ورحاب الجمل: زي ما نكون شغالين في بيت دعارة

باسم سمرة ورحاب الجمل
باسم سمرة ورحاب الجمل

أعرب المؤلف محمد سليمان عبدالملك، عن استيائه الشديد من ردود أفعال الجمهور على خناقة باسم سمرة ورحاب الجمل، موضحًا أنها تظهر للبعض أن الوسط الفني بأكمله يفتقد القيم الأخلاقية.

وأشار إلى أن الجمهور، يرى أنهم يعملون في شقة منافية للأخلاق والقيم الحميدة.

وكتب عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك:" أغلب الناس للأسف شايفين وكإننا بنشتغل في بيت دعارة، بس شطار ما بنسيبش ورانا دليل... لكن للأمانة معذورين".

وتابع:"ما هو لما يبقى فيه ناس معانا في دايرة العمل نفسها، وناجحين ومتحققين، وشايفينا كدة، وبيأكدوا على الصورة دي كل يوم، سواء بالفعل أو بإنكاره، هننتظر إيه من اللي برة؟ ما يمشيش معاك يعني إننا زي أي وسط فيه وفيه؟

لا معلش، كلكو كدة".

وفتحت الفنانة رحاب الجمل النار على أحد الممثلين بدون أن تذكر أسمه ووصفته بـ "الممثل السكران"، مشيرة إلى أنه حضر بروفة فيلم وهو ليس بوعيه حيث أنه كان متناول الخمور وكذلك كاد أن يُشعل مخدرات، وظن البعض أنها تقصد الفنان باسم سمرة.

وكتبت رحاب الجمل عبر حسابها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك": " الممثل السكران، لما تبقي سكران وتدخل فرح وتضرب زميل نجم بالكوع ويسامحك لانه مستغلبك ومستضعفك، انت بقي تعتبر ان ده حق مكتسب، بعدها بحوالي شهرين تدخل حفلة وتشتم وتهين مغني شاب ويكبر للناس اللي تدخلت في الموضوع ويسامحك بردو تعتبره حق مكتسب".

وتابعت: "لكن تدخل بالأمس بروفة فيلم وانت سكران وعايز كمان تلف حشيش ولما نعترض تشتم وتهين زمايلك وتغلط وتتلفظ باقذر واسفل الشتائم قدام الاغراب في مكان عام ويخرجوك من المكان بالامن والجاردات وفضايح، ديه ما تتسامحش عليها لازم تتعاقب وبالقانون لان ده قلة ادب وقلة مهنية والمرادي البلاغ للنائب العام علشان ارفع الحرج عن اي زميل او زميلة في طلب المشاركة في البلاغ او الشهادة يكفي تفريغ الكاميرات".

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
نتنياهو: سندخل رفح لاستئصال حماس سواء تم التوصل إلى اتفاق أم لا