اعلان

ياسمين عبدالعزيز تكشف حقيقة رفعها قضية على الطبيب الذي تسبب في خطأ طبي لها

ياسمين عبد العزيز
ياسمين عبد العزيز

روت الفنانة ياسمين عبد العزيز تفاصيل المحنة الصحية الصعبة التي مرت بها منذ مؤخرا، وذلك في لقائها التي تطل به لأول مرة على جمهورها مع الإعلامية منى الشاذلي ببرنامج 'معكم'، المذاع عبر قناة 'CBC'.

وعن رفعها قضية على الطبيب الذي تسبب في خطأ طبي لها، قالت ياسمين عبد العزيز:'كل اللي حواليا قالولي لازم ترفعي القضية و لازم الدكتور ياخد جزاءه على اللي عمله.. وأنا جيت فكرت وقلت وأنا تعبانة هرفع قضية وهعمل وأسوي، والدكتور ده جه في الأول وبعد كدة مشفتوش'.

وتابعت:'جيت فكرت في حاجة يا منى هو الدكتور ده أنا اصلا أعرفه هو اللي مولدني في بنتي.. بس أنا خدتها من ناحية ثانية وقلت ليه أنا ربنا سترها معايا وليا بعد ماكنت خلاص بموت، أكيد فيه سبب للي حصل، والتعب اللي كنت فيه واللي حصل ودعاء الناس وحبهم، وبقيت كويسة أكيد فيه حاجة، ربنا عمل ده لسبب فيه حاجه معرفهاش، الوجع وأني تالمت ممكن تكون حسنات ربنا يغفرلي حجات.. قررت إني مش هقاضي الدكتور'.

ومرت الفنانة ياسمين عبد العزيز مؤخراً بأزمة صحية شديدة بعدما خضعت لعملية، وتعرضت لخطأ طبي أدى إلى تدهور وضعها الصحي، قبل أن تسافر إلى سويسرا لاستكمال رحلة علاجها، ثم إعلانها في شهر سبتمبر الماضي عن تعافيها من مرضها.

WhatsApp
Telegram