المشرف العام على التحرير داليا عماد
اعلان

مايان السيد تنقل معاناة مرضى التوحد في مسلسل إلا أنا.. والجمهور: عظمة (فيديو وصور)

أهل مصر
مايان السيد
مايان السيد

تصدرت حكاية حلم حياتي ضمن قصص مسلسل إلا أنا مؤشرات البحث على جوجل مصر، وذلك عقب عرض أولى حلقاتها مساء أمس الأحد الموافق 12 ديسمبر على قناة DMC، حيث تجسد مايان السيد دور فتاة تعاني من مرض التوحد وتحلم أن تصبح ممثلة ناجحة مثل شادية وتتعرض للعديد من الأزمات والتنمر، ولاقت الحلقة الأولى من مسلسل إلا أنا حكاية حلم حياتي إشادة من الجمهور.

ويرصد "أهل مصر" في السطور التالية بعض تعليقات الجمهور على دور مايان السيد في مسلسل إلا أنا حكاية حلم حياتي، وكيف استقبلوا الحلقة الأولى:

أجمل ما فى مسلسل " الا انا " استعانته بكوادر فنية وقامات كبيرة ومواهب حقيقية من الشباب وقصصه من واقع المجتمع بدون مزايدة أو إسفاف.

مايان السيد عاملة مسلسل جامد ودا إعلان غير مدفوع الأجر عشان بحبها وهفضل أطبّلها طول الـ 10 حلقات بتوع المسلسل.

دور صعب جدا على مايان السيد إلا أنها كبداية وكحلقة أولى كانت مؤثرة ومتقنة للشخصية بكل تفاصيلها.. ننتظر تطور الأحداث وتصاعد أداء مايان أكثر.

مايان السيد هتعمل عظمة بدورها الجديد دا ف حكاية الا انا حاجة جديدة معملتهاش قبل كدا وموضوع مبيتعرضش كتير في الدراما.

الجزء الثاني من مسلسل إلا أنا كله وحش بس واضح حدوتة مايان السيد جميلة جدا، ويارب تكمل كدا ونقفل المسلسل بعدها لأنه بوخ أوي أوي.

مايان السيد لو عملت الدور صح للآخر هتثبت انها بتعرف تمثل، ده لو حتى منة عرفة عندها فرصة نشوفها حاجة غير الطفلة اللى ثبتت فى دماغنا.

مسلسل إلا أنا حلو وكل قصصه حلوة أوى وجايبين ممثلين متميزين من اللى بقالهم زمن مش بيمثلوا عشان المنتجين ركنوهم عشان الصيت القصة المرة دي عملاها مايان السيد وعاملة دور مهم من اللى بيعانوا من مشكلة صحية.

مسلسل إلا أنا حكاية حلم حياتي

تجسد دور البطولة في حكاية حلم حياتى من مسلسل إلا أنا مايان السيد، يوسف عثمان، منة عرفة، تيام مصطفى قمر، هدير عبد الناصر، سماح السعيد، هنا داود، ايفا، وتأليف يوسف وجيه وإخراج ياسمين أحمد كامل.