اعلان

أبطال فيلم الحفرة يروون كواليس العمل ويحتفلون بالكريسماس مع منى الشاذلي

لبس و ضحك و تفاؤل بالعام الجديد 2022

أبطال فيلم الحفرة
أبطال فيلم الحفرة

حل صناع وأبطال فيلم 'الحفرة' ضيوفا فى برنامج 'معكم' الذى تقدمه الإعلامية منى الشاذلي، والمذاع على قناة Cbc، وتحدثوا عن كواليس تحضيرات الفيلم، حيث قال صدقى صخر: 'الموضوع تسلل ليا عن طريق عمرو عابد، جالى في يوم وادانى السكريبت وقالى أنا كتبت فيلم قصير وعاوز اشوف رأيك واتكلمنا واديته رايى، فقالى أنا عاوزك بقى تلعب الدور وقلتله يلا، ولقيت كمان كريم قاسم المتكفل بالإنتاج فحسيت أننا شوية أصحاب سوا وشغفنا وحبنا للسينما والصناعة هنعمل حاجة كويسة'.

وقال عمرو عابد: 'بالنسبة لاختيار أحمد البنهاوى هو أول شخص جه في بالى من اللى كنا مع بعض في ورشة تمثيل في 2006، ومكناش بنتقابل او بنتقابل كل فين وفين وصدفة ومش معايا رقمه حتى وكلمت حد صاحبنا وقلتله ادينى رقم بنهاوى وكلمته'.

وأضاف: 'لقيته بيقولى تعالى نتقابل بكرة، وقالى أنا بعمل فيلم واخدت منه السكريبت الساعة 12 بليل وقلتله ايه اللى كتبته ده أنا معاك طبعا'.

واستضافتهم بعد ذلك الإعلامية منى الشاذلى في فقرة أسئلة محرجة، حيث صرح كل من: كريم قاسم وأحمد البنتهاوى وعمرو عابد، بأنهم تعرضوا للضرب من قبل في الخناقات، كما رووا مواقف كوميدية وطريفة تعرضوا لها أثناء سفرهم بالطيران.

واختتمت الحلقة بمسابقة ارتدوا فيها ملابس الكريسماس وبابا نويل مليئة بالفكاهة.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
«بابا المجال».. الأهلي يضرب مازيمبي بـ «التلاتة» ويتأهل لنهائي دوري أبطال إفريقيا للمرة الخامسة على التوالي