اعلان

سمية الخشاب:"هند رستم قالت لي هتكوني ممثلة لها اسم كبير" (فيديو)

 الفنانة سمية الخشاب
الفنانة سمية الخشاب
كتب : اهل مصر

روت الفنانة سمية الخشاب خلال لقائها في برنامج «حبر سري» المذاع على قناة «القاهرة والناس»، تفاصيل مكالمتها مع الفنانة الراحلة هند رستم.

وقالت سمية الخشاب، أنا كان عندي برنامج على قناة النيل للدراما وفوجئت على الهواء بكامله الفنانة الراحلة هند رستم، مضيفة أن الراحلة هند رستم قالت لي أنا أحب التمثيل بتاعك جدًا، وبتنبأ لك انك هتكوني ممثلة لها اسم كبير، لافتة أنها وجهت لها نصيحه بشوية تغيير في شعري.

ومن ناحية أخرى، علقت الفنانة سمية الخشاب، على ظهور الفنانة شيرين عبدالوهاب، ومفاجأتها للجمهور بحلاقة شعرها بشكل كامل وذلك عقب طلاقها من حسام حبيب.

قالت سمية الخشاب :«لما شوفتها وهي حالقة شعرها أنا اتصدمت، لأن زمان لما تقص شعرها كان بيكون جوزها مات في الحرب فبتقص شعرها حزن عليه، والتصرف دا ليه كذا تفسير نفسي، وشيرين جميلة بشكلها وإحساسها وإحنا بنعشقها وهي قوية لأنها برج الميزان».

وأضافت: «ممكن تكون عايزة تنتهي من حياة تعبت منها، وعايزة تموتها وتنساها، ودا رد فعل طبيعي أو ممكن يكون رد فعل نفسي عنيف دون تفكير بسبب غلطة ومش عارفة هي رايحة فين وقراراتها صح ولا لا، في كل الأحوال محدش يستاهل تتخلي عن شعرك، دا إحنا بنقعد سنين عشان يطول».

يذكر أن سمية الخشاب شاركت في الموسم الرمضاني الماضي بمسلسل 'موسى' مع محمد رمضان وهبه مجدي وغيرهم نخبة من النجوم.

  

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً