اعلان

مجدي الهواري مازحًا عبر فيس بوك: "اختفاء رانيا يوسف ده سخيف جدًا"

مجدي الهواري
مجدي الهواري

كتب المخرج مجدي الهواري، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعى 'فيس بوك' بوست يتذكر الحياة في الماضي ما قبل التكنولوجيا والسوشيال ميديا.

حيث كتب :'فلاشات الجمعة، حاجات كتير أوي راحت مع التكنولوجيا زي مثلًا جملة حضرتك ولم أجدك !، خلاص استحالة تقولها دلوقتي أو تكتبها في ورقة لحد حتى! أو تبعتها SMS اصلا مبقاش حد يبعت ! لإنه أكيد هيعرف بعتذرك على التليفون أو الواتس أو الماسنجر أو حتى يبعتلك على انستجرام'.

وأضافة مجدي، قائلًا:'وانت طبعًا قبل ما تلبس المشوار ده هتكون متاكد انه هناك لانك مش ناقص قرف تروح ومتلئهوش كمان ! وبعدين مبقاش في حد عزيز دلوقتي لازم يكون فيه مصلحة في المشوار، طبعًا هو مش هيخلع وأنت رايح له غير لما يكون قاصد يخلع منك وعارف إنك جاي وناوي يفكسلك أو أنت مش فارق معاه اصلاً'.

وأشارة إلى: 'فاستحالة تكتبله .. حضرت ولم اجدك إلا لو معندكش دم، بيقولك :مش هتعرف قمتي غير لما تجرب غيري ! تحت مظلة هذه العبارة قرارت تغير بعض الأصدقاء عندي على الفيسبوك، علشان اعرف قيمتهم، سوري ياحبايب بس مضطر علشان عايز أصدقاء جدد ينشطوا بوسطاتي شويا ! فابالتالي اللي عارف إنه هيمشي يمشي من نفسه ! حلوة تنفع أغنية'.

كتب مازحًا:'وبعدين انتم كسلانين اوي معايا وحاسس اني كسلان من طاقتكم ديه أنا مش عارفني ! أنا توت مني ! أنا مش أنا موضوع إختفاء رنيا يوسف ده بقي سخيف جدًا، اللي يسالني على اعمالي القادمة فيه مفاجاة ان شاء الله هتعجبكم دعوتكم ايها الاصدقاء والجدد'.

خاتمًا:'خلصت حلقات the Ofer عن فيلم The Godfather طبعًا مش بعظمة الفيلم خالص ولكن عرفنا علي الاقل كيف صنع التاريخ، بداءت في مسلسل she هندي بس شكله ينفع يتعمل عندنا بشرط لو راحوا في القصة زي اللي في دماغي ولو مراحوش هروح أنا جمعه مباركة'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً