اعلان

أحمد التهامي يضرب في كل اتجاه: فكرة فيلم تامر حسني اتسرقت مني ومش هسكت

الفنان أحمد التهامي
الفنان أحمد التهامي

أعرب الفنان أحمد التهامي عن استيائه من سرقة فكرته ومناقشتها، في فيلم تامر حسني الجديد، مؤكدًا أن فكرة التوأم الخارق هي فكرته الخاصة من الأساس، ومسجلة في المصنفات والشهر العقاري.

مش واخد حقي وساكت

وكتب التهامي منشورًا عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'أنا سكت كتير عن حقي عشان مازعلش حد مني، اتشلت من أدوار كتير، وقولت مش مهم، ولحد دلوقتي مش واخد حقي الفني والأدبي والمادي اللي يليق بمجهودي وتعبي، في مشواري الفني'.

وتابع أحمد التهامي: 'قولت كل شيء نصيب والحمد لله على حب الناس والدنيا مستورة والحمدلله، إنما توصل إن مشروع عمري اللي أنا تعبت فيه وكتبته ولفيت بيه على معظم شركات الإنتاج، ولسة عندي يقين وإيمان بالله إنه هييجي يوم واعمله، يتسرق مني ويعمله حد تاني بغض النظر ده فيلمي ومشروعي'.

وأضاف: 'أنا أول واحد من 10 سنين فكرت في البطل الخارق وطول الفترة دي كان يتسرق أجزاء من الفيلم، وأقول عادي، إنما التوأم الخارق، ده بتاعي ومسجله في المصنفات والشهر العقاري'.

واختتم بالقول: 'تامر حسني صاحبي وأخويا، وأكيد مايعرفش المعلومة دي، أرجو الرسالة توصله لأن أكيد في ناس كتير مؤذية وحسبي الله ونعم الوكيل.. أنا حاولت أوصل لتامر حسني ومعرفتش'.

فيلم تاج

ويشارك الفنان تامر حسني بالفكرة والسيناريو والحوار والبطولة لفيلمه 'تاج' ويشاركه في البطولة أيضًا كل: من ماجد الكدواني، سوسن بدر، شيرين، وحجاج عبد العظيم، إضافة إلى ضيوف الشرف، على رأسهم الفنان إياد نصار، ومحمد عبد الرحمن، وعصام السقا، والفيلم من إخراج سارة وفيق

فارس بلا جواز

يذكر أن آخر أعمال الفنان أحمد التهامي كانت مشاركته في دراما رمضان الماضي بمسلسلي 'فارس بلا جواز'، مع مصطفى قمر، و'أحسن أب' مع علي ربيع.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
إسرائيل تطلع أميركا على خطة لإجلاء المدنيين الفلسطينيين قبل عملية رفح المحتملة