اعلان

نجاة أسما شريف منير من حريق هائل داخل منزلها

 أسما شريف
أسما شريف
كتب : منة حسين

نشب حريق داخل منزل أسما شريف منير ابنة الفنان شريف منير في الساعات الأخيرة من مساء اليوم، وأوضحت أنه نتيجة ماس كهربائي، وكان سيحرق منزلها بالكامل، مؤكدة على أنها نجت من الحريق وتمت السيطرة عليه وإنقاذ الموقف بأقل الخسائر.

ونشرت أسما شريف منير صورة من الحريق بمنزلها، عبر ستوري بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة «إنستجرام»، وعلقت: «قدر ولطف ماس كهربائي كان هيولع في البيت.. الحمد لله».

أسما شريف منير تعلن تبرعها لغزة بفكرة مبتكرة

كشفت أسما شريف منير عن أفكار مبتكرة من أجل التبرع لـ أهل غزة، ومساعدتهم في المحنة التي يمرون بها، قائلة: «عملنا كولكشن لدعم فلسطين وجزء من الأرباح هنتبرع بيها لأهلنا في غزة».

وأضافت: «أنا بجد من يوم ما بدأت الأحداث وأنا مش عارفة أشتغل ولا عارفة أنزل الفيديوز العادية بتاعتي، حاسة بخجل غير عادي، وأنا مصدر رزقي الأساسي هو صناعة المحتوى والدعاية للشركات، فمكنتش عارفة أعمل أي حاجة، وحاسة إني نفسي أساعد بأي شكل، ومع تغير وتصاعد الأحداث قررنا نقاطع، ومن ضمن المقاطعة في استخدام المنتجات كمان قطعت الشغل معاهم».

وتابعت: «فجالي فكرة الـhoodies دي، حسيت إنها فكرة متكاملة الأركان، لأني مش حاسة بتأنيب الضمير وأنا بعمل دعاية ليها، وفي نفس الوقت باشتغل عشان أنا زي أي حد محتاجة شغلي، وعندي التزامات، بس حسيت إني كدا بشجع منتج محلي، وبدعم القاضية، بدعمي ليها دا إني بتبرع بجزء من الأرباح، وبينشر رسالة توعية عن الأحداث وبخلي اسمها باقي».

واختتمت: «وأنا بدعو كل صناع المحتوى أنهم يقدموا منتج مصري محلي، بطريقتهم لدعم فلسطين، وكلنا نشجع بعض عشان نعدي المحنة دي مع بعض».

WhatsApp
Telegram