اعلان

الفنانة هند عاكف ترد علي مهاجميها: الفستان عليه رسومات سريالية

هند عاكف
هند عاكف

دافعت الفنانة هند عاكف عن إطلالتها الأخيرة المثيرة للجدل، التي ظهرت بها في افتتاح الدورة السابعة عشرة من المهرجان القومي للمسرح المصري الشهر الماضي، ووصفتها بأنها عادية لكنها تعودت على اهتمام الجمهور بإطلالتها في أي مهرجان أو فعالية فنية.

وقالت هند عاكف خلال حوارها مع الإعلامية ياسمين الخطيب في برنامج "شاي بالياسمين" المذاع عبر قناة النهار: "أنا فنانة رايحة مهرجان، ألبس أحمر أو أصفر أو أسود أنا حرة، وأغير إطلالات زي ما أنا عايزة، طالما بدون أذى للناس".

أوضحت هند عاكف سبب ظهورها بباروكة باللون الأصفر قائلة: "كنت حابة أغير شكلي وأعمل لوك جديد، ومش عايزة شعري يبوظ، ومن فترة كنت عايزة أغير لون شعري لكن قلت الناس حابة هند في اللون الإسود، فقلت أطلع بالباروكة".

ورفضت هند عاكف تشبيه الفستان ببدلة الرقص قائلة: "الناس حرة تشبه الفستان زي ما هي عايزة، لكن الفستان عادي جدا، وفي نجمات وفنانات في مصر بيلبسوا أجرأ منه مليون ألف مرة، والفستان فيه بطانة بلون الجسم، وعليه رسومات سريالية".

وتابعت: "أنا مقتنعة إني مش غلط، وتوقعت شعري يعمل قلق مش الفستان، وطول عمر هند عاكف لما تروح مكان الناس كلها لازم تشوف هند لابسة إيه".

WhatsApp
Telegram