رسالة صادمة من علي الطيب لصناع مسلسل عمر أفندي.. «حاجة 13 خالص»

علي الطيب
علي الطيب
كتب : ندى صدقي

وجه الفنان علي الطيب رسالة لـ صُناع مسلسل «عمر أفندي»؛ وذلك عقب استخدامهم مصطلح «حاجة 13 خالص»، والذي استخدمه من قبل في مسلسل «أهو ده اللي صار» وجسد فيه شخصية ''وديع البساطي''.

علي الطيبعلي الطيب

وكتب الفنان علي الطيب عبر حسابه على«فيسبوك» قائلا: «حابب أبارك لكل زمايلي في عمر أفندي على نجاحهم بجملة وديع البساطي المشهورة ''دي حاجة 13 خالص''.

وأضاف: «واستنوا على الجزء التاني لغاية ما أفكر لكم في الجديد منه عشان تعرفوا تقلدوه.. تحياتي للي نجحوا بـ مصطلحاتي وطول عمرها اللعبة ليها أصول وبنتعلم من بعض مش بنعلم على بعض».

تعليق الجمهور

ومن جانبه فقد قام الجمهور بمهاجمة الفنان علي الطيب، مشيرين إلى أن هذا التعليق غير موفق حيث قال أحدهم: '' مالهاش لازمة كلمة تحياتي ''للي بينجحوا بافيهاتي'' هي اتعرفت منهم وفيه الي عرفها منك بس هي علقت مع الناس بصوت آيه سماحة ودي لا تقلل منك ولا منهم''.

وتابع : ''هما كويسين وحلوين وتمثيلهم ويستحقوا النجاح بالمجهود اللي عملوه مش بافيهات حد.. أيا كان مش حلوة الكلمة لأنها تقلل من قيمتك ك فنان''.

ليرد الفنان علي الطيب قائلا: ''طيب تحياتي للي بينجحوا بمصطلحاتي ما هو مش أنا اللي بقول ده الجمهور، أنا ساكت لغاية ما الموضوع بقى فيه استحقاق غير مستحق''.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
«مدبولي»: المؤتمر القادم سيكون به أخبارًا جيدة عن ملف الطاقة