اعلان

"علاء عبد الفتاح" يُرسل خطابًا جديدًا لأسرته.. هاتيلي تورتة وزيارة كاملة عشان احتفل بعيد ميلادي

علاء عبد الفتاح
علاء عبد الفتاح

أعلنت منى سيف, اليوم الثلاثاء، أن الناشط السياسي علاء عبد الفتاح, أرسل جوابًا جديدًا لهم؛ ليبلغهم أنه أنهى الإضراب عن الطعام.

نص خطاب علاء عبد الفتاح

ونشرت شقيقة علاء عبد الفتاح، عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي 'فيسبوك': 'استلمنا جواب من علاء النهاردة، مكتوب بتاريخ إمبارح بيقولنا إنه أنهى إضرابه عن الطعام وإنه هيشرحلنا كل حاجة في زيارة العائلة يوم الخميس، غالبًا قلبي هيفضل يفط من مكانه لحد ما ماما وسناء يزوروه ونفهم كل اللي حصل الفترة اللي فاتت'.

نص خطاب علاء عبدالفتاح

وفي وقت سابق، أعلن المحامي الحقوقي خالد علي، عضو هيئة الدفاع عن الناشط السياسي علاء عبد الفتاح، تلقيه خطابًا من علاء عبد الفتاح، بتاريخ 12 نوفمبر الجاري، أوضح خلاله أنه بصحة جيدة، ويخضع لإشراف طبي، حسب خطابه.

فيما أرسل علاء عبد الفتاح خطابًا لوالدته قال فيه «إزيك يا ماما، أنتي أكيد قلقانة عليا، ده جواب قصير أول ما تلاقيه، والجواب الطويل يوم الجلسة، هاتيلي تورتة وزيارة كاملة عشان احتفل بعيد ميلادي.. أنا فكيت الإضراب"
أضاف «عبد الفتاح» في خطابه: «أنا من النهاردة شربت مياه، فانتي تقدري تطمني تماما لحد ما تشوفيني بنفسك، والعلامات الحيوية النهاردة كويسة، وأنا بقيس بانتظام خلاص وجتلي رعاية صحية».

واستكمل الناشط السياسي علاء عبد الفتاح، في خطابه: «هاتيلي معاكي وأنتي جاية MP3 وبإذن الله يدخل، هحتاج فوار».

واختتم علاء خطابه قائلًا: «أنتم واحشني خالص وبحبكم جدا.. علاء».

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الأهلي ومازيمبي (0-0) في دوري أبطال إفريقيا (لحظة بلحظة) | استراحة