اعلان

مطالبًا بحبس صاحبة تريند «الشارع اللي وراه».. مرتضى منصور: «وحياة أمك مش شتيمة»

مرتضى منصور والبلوجر سوزي الأردنية
مرتضى منصور والبلوجر سوزي الأردنية

هاجم مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك السابق، البلوجر المحبوسة سوزي الأردنية صاحبة عبارة «آه .. في الشارع اللي وراه» بعد إلقاء القبض عليها في اتهامها بنشر فيديوهات غير لائقة عبر مواقع التواصل الاجتماعي والاعتداء على قيم المجتمع المصري.

لازم تترمي في السجن

وقال «منصور» خلال بث مباشر مع موقع «أهل مصر»: «البنت اللي طلعت على تيكتوك وشتمت أبوها ديه المفروض تترمي في السجن هما الاتنين، والعيب مش عليهم لوحدهم العيب على المذيعين اللي بتستضيف الأشكال ديه ومباحث الانترنت والمحكمة الإقتصادية موجودة عشان تحمينا من الأشكال دية وتنضف المجتمع المصري».

وحياة أمك دية مش شتيمة أنا بحلفك بالغالية

وأضاف رئيس الزمالك السابق: «الناس اللي بتقول مرتضى منصور بيتكلم عن أعراض السيدات أنا كل اللي بقوله وحياة أمك دية مش شتيمة أنا بحلفك بالغالية، وأى حد بيطلع يشتمني بقدم ضده بلاغ في مباحث الانترنت».

حبس 6 شهور

وقضت محكمة النقض اليوم السبت في جلسة نظر الطعن المقدم من مرتضى منصور على حكم حبسه 6 أشهر مع النفاذ، بتهمة سب وقذف لمياء خيري المدير العام بالجهاز المركزي للمحاسبات ورئيسة لجنة التفتيش على مخالفات مجلس إدارة نادي الزمالك في العام قبل الماضي، والتي تم تجميده بسببها، بقبول تصالح الطرفين وإيقاف تنفيذ العقوبة لانقضاء الدعوى.

وكانت محكمة جنايات الاقتصادية برئاسة المستشار بدر السبكي رئيس المحكمة قضت حضوريا بجلسة 2023/8/21 بمعاقبة رئيس نادي الزمالك السابق بالحبس لمدة 6 أشهر وتغريمه 20 ألف جنيه والمصروفات عما أسند إليه، وألزمته المصاريف الجنائية.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الزمالك والترجي في نهائي كأس الكؤوس الإفريقية لكرة اليد (لحظة بلحظة) | تقدم أبيض