اعلان

البلوجر نورهان قنديل تُثير الجدل بتقبيل يد زوجها.. " حلاوة الحنية في لحظة عفوية" (فيديو)

البلوجر نورهان قنديل
البلوجر نورهان قنديل

أثارت أخصائية التغذية العلاجية والبلوجر نورهان قنديل، حالة واسعة من الجدل عبر مواقع التواصل الاجتماعي، في الساعات القليلة الماضية، إذ تداول البعض مقطع فيديو عفوي لها وسجل آلاف الإعجابات في ثوانٍ معدودة، بينما اعترض البعض على ردة فعلها.

بدأت القصة عندما كانت تتحدث البلوجر نورهان قنديل مع متابعيها خلال خاصية البث المباشر، وفي لحظة ظهر صوت زوجها خلف الكاميرا، والتي قالت عنه إنه طبيب، وبينما كانت تسجل الفيديو طلبت من زوجها إلقاء السلام على المتابعين قائلة: شكلك حلو بالجلابية سلم عليهم'.

البلوجر نورهان قنديلالبلوجر نورهان قنديل

وفي لحظة عفوية قامت البلوجر نورهان قنديل بتقبيل يد زوجها قبل المغادرة، وهو الأمر الذي تفاعل معه عدد كبير من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، بعد تداول الفيديو على نطاق واسع.

لاقت لحظة تقبيل البلوجر نورهان قنديل ليد زوجها تفاعلًا كبيرًا على السوشيال ميديا، وقال عدد كبير إن هذا التصرف يعكس مشاعر الحب والاحترام بينهما، بينما اعترض القليل على فكرة تقبيل الزوجة ليد زوجها.

وجاءت تعليقات رواد السوشيال ميديا على فيديو البلوجر نورهان قنديل كالآتي:

'امبارح ف لايف للدكتورة نورهان قنديل بتتكلم فيه عن مشكلة معينة

دخل جوزها دكتور ياسر وقعد يهزر ومرة واحدة باست ايده، وباين جداً إن الحركة لا ارادية او دا العادي مش متصنعة عشان فاتحة لايف'.

'ستوب هنا بس ...ايه الجمال والطعامة والحلاوة دي، اي الاخلاق دي والأصل دا والحب والمودة دي'.

'متخيلين دكتورة بوضعها الإجتماعي دا يبقى دا تعاملها مع جوزها وكمان من كتر التلقائية ظهر قدام الناس'.

'ما شاء الله لا قوة إلا بالله ربنا يبارك ويحفظهم، محتاجين نرجع للأصول والله ونعيد نظر'.

البلوجر نورهان قنديلالبلوجر نورهان قنديل

'بعيدًا عن التلقائية من عدمها لإن طبعا الله أعلم، بس بشوف مضحك أوي الخطاب ده من الرجالة خصوصا، اللي هو بصوا حلاوة الحنية والست البارة والزوجة الصالحة من غير الإشارة بكلمة واحدة ان لو زوجها مش كويس معاها ده مش هيكون الحال اصلا، بس لأ ازاي نجيب سيرة الراجل ونتكلم عن برّه ب أهل بيته أو حسن معاملة الزوجة أو مسؤولياته أو أو، لأ احنا نكلم الستات على طول، مع إن معروفة إن الراجل لما بيبقى كويس الست بتديله عينيها عادي من غير الحرق ده كله'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
مدير المستشفى الكويتي جنوب غزة: رفح الفلسطينية تمر بكارثة صحية كبيرة والمكان يعج بالجرحى