اعلان

والدة المتهمة بضرب حماتها بالشرقية: جننت بنتي وعايزين يطلقوها ومتاخدش غير مطبخها (خاص)

والدة المتهمة بضرب حماتها
والدة المتهمة بضرب حماتها
كتب : مي كرم

"كنت حاسة إنها مطبخة ومرتبة للموضوع لما رحت لبنتي قعدتني على السلم مردتش تدخلني جوة وهي اللي بدأت تسب وتشتم بنتي وقالتلي خديها معاكي أنتوا عالم ناقصة قولتلها ليه كدة عموما احنا خدامينك" بهذة الكلمات روت والدة "نداء ح " المتهمة بالتعدي بالضرب المبرح على حماتها داخل منزلهما في ديرب نجم بمحافظة الشرقية، تفاصيل الواقعة.

وأضافت والدة المتهمة: "حاولت منع ابنتي والاعتذار لحماتها لكني فوجئت بها تصفعني على وجهي ودفعتني بقوة حينها شعرت بحالة ذهول لعدم توقعي تصرفها معي بهذا الشكل" متابعة:"نزلت في بنتي ضرب بالشبشب وقولتها عيب دي زي أمك".

وأكملت: "عندما قامت حماة ابنتي بتوبيخها وإهانتها بألفاظ نابية، فوجئت بابنتي تحولت لانسانة أخري وظهر عليها علامات إحمرار في العين واتساعها وظلت تضرب حماتها على رأسها بعدما أمسكت بملابسها، ثم حاولت إبعاد ابنتي عنها لكن حماتها وجهت لها هي الأخري عدة ضربات وصاحت حتى تجمع الجيران على الصوت، وحاولت تقبيل رأسها والاعتذار لها عما بدر من ابنتي لكن قابلتني بصفعة على وجهي وطردي خارج المنزل وسب زوجي".

وأوضحت والدة المتهمة، أن سبب المشكلة، غضب حماة ابنتي ومعاتبتها لها بعدم إرسال والدها موسم عاشوراء لها، مضيفة :"احنا نسينا أن في موسم بسبب انشغالنا في نقل عفش بيتنا".

وتابعت:"جوزها مقعدش معاها غير 3 شهور وسافر وكان بيبعت الفلوس على أمه وهي اللي تدي بنتي المصروف، وبعد حملها كل ما تكلمه يزودلها المصروف شوية يقولها خليكي قنوعة كان بيدي بنتي مصاريف طول الشهر 300 جنيه ويقولها خديهم والجزمة في بؤك" مضيفة: ابنتي كانت تحتاج إلى مصاريف لها ولابنتها الرضيعة وبسبب قلة النقود التي كان يرسلها زوجها لها كان يكمل لها والدها ما تحتاجه".

وأردفت، ابنتها الطفلة الرضيعة مريضة ومصابة بثقب في القلب ولعدم كفاية النقود التي كان يرسلها زوجها لعلاج ابنته كان يطلب منها أن تأخذ ما تحتاجه من والدته، مشيرة إلي أن زوجها شهر بها، متابعة :" فوجئنا بالمحامية الموكله بالدفاع عن والدته تطالبنا بالتنازل عن حقوق ابنتي والحصول على مطبخها فقط.

وأشارت إلي أنهم لم يكن لديهم علم من البداية بما حدث ولم يخبروا أحد كما إدعى زوج ابنتها، لكنهم فوجئوا بأشقاء زوج ابنتها قاموا بنشر فيديو الواقعة على مواقع التواصل الاجتماعي معلقة:"ده فيلم مطبوخ لبنتي، كانوا مطبخين الفيلم ده لبنتي وعالم خاينة واحنا نيتنا سليمة وحسبي الله ونعم الوكيل فيهم، احنا في حالنا طول عمرنا و ماشيين جنب الحيط وناس بسيطة".

وفي السياق ذاته قالت إن ابنتها مريضة ومسحورة ويقوموا بعلاجها مضيفة :" حماة ابنتي قامت بفعل حركة غير أخلاقية لها أثناء المشادة بينهما جعلتها تشطاط غضبًا متابعة:"احنا ناس متربية وبناتنا متربيين، اللي يشوف بنتي حالها يصعب على الكافر وربنا ينتقم من اللي آذاها وسقاها السحر علشان يجرب اللي انا مجرباه، بنتي في المحكمة متبهدلة بتقع من طولها كل شوية بنتي هتموت ربنا ينتقم منهم، بنتها طول الليل في حضني تعيط من قلة الرضاعة حرام اللي بيحصل ده".

واختتمت حديثها قائلة:"اللي حصل خطة مترتبة لبنتي كانوا مصرين أقعد على السلم مطلعش فوق علشان التصوير،

وعايزين بنتي تطلع ومتاخدش غير مطبخها وبنتي قالت مش مطلقة عايزة جوزي، ده مقعدش معاها غير 3 شهور".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً