اعلان

ميدو للمطالبين برحيل اتحاد الكرة: بتسلموا رقبتكوا لأبوريدة ومجاهد وهترجعوا تعيطوا

هانى ابو ريدة
هانى ابو ريدة

رفض الإعلامي أحمد حسام ميدو نجم الزمالك السابق، النغمة التي تتردد حاليا والتي تطالب باستقالة اتحاد الكرة المصري لكرة القدم، بسبب تراجع مستوى منتخب مصر الوطني.

قال ميدو في تصريحاته عبر برنامج الريمونتادا على قناة المحور: "من يتحدث عن استقالة اتحاد الكرة المصري لا يعلمون أبعاد هذا القرار، وهناك من حارب ليجعل أي مسؤول يدير الكرة المصرية فاشلا، وذلك بسبب فشلهم السابق".

أضاف: "استقالة اتحاد الكرة الحالي، سيؤدي إلى تعيين لجنة مؤقتة من جانب فيفا لإدارة الكرة المصرية واللجان المؤقتة يتم تعيينها للدول الغير قادرة على إدارة شؤونها الرياضية".

وواصل: "احنا ما صدقنا خلصنا من اللجان المعينة، هنرجعلها تاني، هل احنا حمل ده؟ في ناس عايزة تفضل تتحكم في الكورة المصرية والناس دي مشيت خلاص لكن لسة ليهم دروعهم الإعلامية اللي بيحاربوا أي حد في الكرسي حاليا".

وختم حديثه قائلا: "ما صدقنا عملنا انتخابات وفي جمعية عمومية اختارت، والناس اللي بطالب باستقالة اتحاد الكرة هل انتوا عارفين أبعاد القرار، هل انتوا فاكرين ان محمود طاهر هيجي مثلا ووجوه جديدة هتيجي تدير الكرة المصرية لا ده مش هيحصل انتوا بتسلموا رقبتكوا لهاني أبوريدة وأحمد مجاهد تاني وهما دول اللي هيعينوا ناس تبعهم.

وهنرجع تاني لنفس الأسماء، الفكرة دي فكرة فاشلة، وهترجعوا تعيطوا وافتكروا إن الأهلي لعب كأس العالم للأندية من غير الدوليين بسبب فشل لجنة مجاهد في الإدارة".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً