اعلان

«بتظلمونا».. السيسي للمصريين: «الأزمة الاقتصادية الحالية مش مقياس»

الرئيس عبد الفتاح السيسي
الرئيس عبد الفتاح السيسي

وجه الرئيس عبد الفتاح السيسي رسالة إلى المصريين بشأن الأزمة الاقتصادية، قائلًا: 'أوعوا تقيسوا البلد على الأزمة الاقتصادية.. انتوا كده بتظلموا القياس.. شوفوا الدولة كانت عاملة ايه في 2011 و 2013؟'.

وأضاف 'السيسي'، في كلمته في الندوة التثقيفية الـ37 للقوات المسلحة بمناسبة يوم الشهيد، المذاع عبر فضائية 'اكسترا نيوز:'، اليوم الخميس، قائلًا: 'مهم اوى ان احنا لا ننسى لكن نبقى عارفين ان اللي حصل للدولة كانت خلاص مفيش وكان ممكن البلد تدخل حرب أهلية ونقعد سنين طويلة لغاية دلوقتي وانا بتكلم في دخول دخلت مخرجتش'.

وتابع: 'لغاية دلوقتي في دول دخلت في الإرهاب ومخرجتش دا الموضوع كله قدام عنينا وربنا اراد للبلد بفضل من عنده متدخلش في نفس الموضوع هو ربنا اراد كدا رغم كل التخطيط والمكر وارادة ربنا ان مصر تنجو '.

تكريم الرئيس السيسي

وكرم الرئيس عبد الفتاح السيسي أهالي الشهداء ومصابي العمليات الخاصة خلال فعاليات الندوة التثقيفية الـ 37 للقوات المسلحة، بمناسبة يوم الشهيد.

وحرص الرئيس عبدالفتاح السيسي، على التقاط صورا تذكارية مع أمهات شهداء مثلث القيادة وهم: ' الشهيد البطل مصطفى حجاجي، مساعد الدفعة 103 حربية، والشهيد البطل محمد علي العزب، مساعد الدفعة 104 حربية، والشهيد البطل عماد الدين أبو رجيلة

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً