اعلان

عمرو أديب مدافعًا عن إعلان حسين فهمي: «هو في حد مش بيلبس بوكسرات»

عمرو أديب
عمرو أديب

عقب الإعلامي عمرو أديب عن تعرض عددًا من الفنانين لانتقادات خلال الفترة الماضية، بسبب مشاركتهم في حملات إعلانية خلال شهر رمضان الجاري، ومنهم الكينج محمد منير والممثل الكبير حسين فهمي.

وقال 'أديب'، خلال تقديمه برنامج 'الحكاية'، المذاع عبر قناة 'MBC مصر 2': 'كل سنة المعلنين المبجلين في مصر يختاروا فنانين يعملوا إعلانات، فجأة الشعب المصري قرر تصنيف هذه الإعلانات إلى إعلانات شيك وإعلانات مش شيك'.

وأضاف: 'إياة أهمية التعليق على أداء الفنانين في الإعلانات، ما هي دي كلها منتجات فاتحة بيوت، وكلها إعلانات، والراجل بتاع الإعلان بيدفع نفس دقيقة سعر الإعلان في أي قناة، والفنان أجرم دا أكل عيشه هو الفنان بيبه وجهه'.

اعلانات الشركات في رمضان

وتابع: 'لما يقولوا محمد منير عمل إعلان سمنة وزيت، إحنا مقطعين بعض على السمنة والزيت، أو يقولك حسين فهمي عمل إعلان بوكسرات، وإيه يعني هو في حد مش بيلبس بوكسرات هو أخطا إية المشكلة، والراجل بيتكلم عن القطن والنسيج المصري، سيبوا الناس في حالها'.

وأكمل: 'اللي عمل اعلانات لشركة الموبايل دا في رأي الجمهور شيك واعلان كويس، يا جماعة الإعلان دا هو هو نفس الإعلان التاني ومدفعوله نفس الفلوس، الناس بتتكلم في نفس الموضوع، الاعلانات دي صناعة وفاتحة بيوت ناس بتشتغل وبتاكل عيش، اية اللي عمله حسين فهمي أغضب ربنا فيه،  بشويش على الناس يا جماعة'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
«شرف ليا ولكن».. رمضان صبحي يكشف موقفه من الانضمام للأهلي أو الزمالك في الصيف (فيديو)