اعلان

عمرو أديب عن هزيمة الزمالك أمام الأهلي: خبطة إمام عاشور معلقة في دماغ النادي كله

عمرو أديب
عمرو أديب

علق الإعلامي عمرو أديب على هزيمة الزمالك أمام الأهلي برباعية قائلا: 'إحنا خسرنا عشان سيئين.. والحارس بتاعنا مش كويس.. أنت منتظر إيه من فريق بيلعب وتلته بيفكر هيروح الأهلي إزاي، والتلت التاني بيفكر هيروح بيراميدز وفيوتشر إزاي؟؟.. والجزء الأخير بيفكر ويقول أنا هقعد أعمل إيه لوحدي؟'.

وخلال تقديم برنامجه 'الحكاية' عبر فضائية 'إم بي سي مصر' تابع أديب: 'إحنا عندنا وهم أننا لو لبسنا الفانلة الزرقاء هنكسب وننزل نزرقها على الفريق اللي قدامنا.. طيب أهي ازرقت على دماغنا كلنا.. دي مش فانلة رجالة يا جماعة وكلها 'ترتر'.

وأكمل أديب: 'اللي بيحصل للزمالك ده هيخلص إمتى؟.. الدولة مش عايزة تتحرك، والجمعية العمومية مش عايزة تتحرك'.

وواصل أديب: 'كل لاعب دماغه فيها مصيبة، عارف يعني إيه تلعب وأنت عارف أنك احتمال تتخانق؟.. الزمالك بقى خناقة، وطبعا خبطة إمام عاشور معلمة في دماغ النادي كله'.

وكان الأهلي اكستح الزمالك برباعية مقابل هدف، في المباراة التي جمعتهما أمس الخميس، على استاد القاهرة الدولي، في إطار المباراة المؤجلة من عمر الجولة 31 بالدوري المصري الممتاز.

مصدر: أوسوريو قد يهرب عن الزمالك في أي وقت

وفجّر مصدر داخل نادي الزمالك مفاجأة من العيار الثقيل، في تصريحات خاصة لـ 'أهل مصر'، حيث أكد المصدر أن عقد أوسوريو يسمح له بالرحيل عن تدريب الزمالك في الوقت الحالي دون أن يدفع قيمة الشرط الجزائي.

القمة 126

وأشار المصدر إلى أن التعاقد بين أوسوريو والزمالك، ينص على عدم تفعيل بند الشرط الجزائي إلا مع بداية الموسم المقبل، ما يعني رحيله عن الفريق في أي وقت يشاء.

وشدد المصدر على أن أوسوريو يرغب في الرحيل عن الزمالك، ولكن ينتظر في الوقت الحالي الاستقرار على وجهته المقبلة، خاصةً وأنه يمتلك العديد من العروض الفترة الحالية.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
مصدر رفيع المستوى: إسرائيل المسؤولة عن غلق معبر رفح مع قطاع غزة