اعلان

مرتضى منصور للاعبي الزمالك: أنا مش شحات.. هات عرض وأمشي

مرتضي منصور رئيس نادي الزمالك
مرتضي منصور رئيس نادي الزمالك
كتب :

عقد مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، جلسة مع لاعبي الفريق، عقب الخسارة أمام طلائع الجيش بثلاثية أمس ضمن منافسات الدوري المصري الممتاز.

اقرأ أيضا.. مرتضى منصور للاعبي الزمالك: مش إحنا اللي نخسر من طلائع الجيش (فيديو)

وقال مرتضي منصور خلال الجلسة، إن النادي يرحب برحيل أي لاعب خلال فترة الانتقالات الشتوية المقبلة.

وأضاف رئيس نادي الزمالك، الزمالك أكبر من أي لاعب، ولن يقف على أحد مهما كان، ولو في لاعب يمتلك عرضا من أي نادي حتى ولو كان الأهلي يقدمه لنا، وسنوافق على رحيله.

وتابع: أنتم لاعبين كبار، وأرفض اتهامكم بالتآمر على النادي، وأنا تعاقدت معكم بملايين الجنيهات، أنا مش شحات وانتوا مش مرتزقة واللي حصل مهزلة ومسخرة.

كما أكد على قدرته دفع المستحقات المالية المتأخرة للاعبين قائلا:" اللي قدامي ناقص 16 مليون للاعيبة وممكن أدفعهم دلوقتي ومفيش مشكلة خالص، بس مش هعمل كده بلوي الدراع، أديكم فلوس على هزائم ؟ الطلائع طلع 3 طلعات بـ 3 أجوال".

وأكمل، أسمع أن اللاعيبة مش عايزة تنزل التمرين عشان تاخد فلوسها الأول ؟ لا يطلعوا بره متلزمنيش، النادي في أزمة عشان الشركة الراعية في أزمة".

وأشار رئيس الزمالك إلى أنه سدد نحو ما يقرب 100 مليون جنيه للاعبين الذين تقدمو ضد الزمالك بشكوى للفيفا والمحكمة الرياضية الدولية قائلا:" دفعت 96 مليون جنيه لللاعيبة اللي اشتكتنا في الفيفا عشان ميخصموش نقاط مننا تقوموا انتوا تخسروا نقاط؟ ياريتني ما دفعتهم".

وكان الزمالك خسر للمرة الثالثة هذا الموسم، حيث تعرض للخسارة أمام إنبي وكذلك أمام مازيمبي في دوري أبطال أفريقيا، وأمام طلائع الجيش في بطولة الدوري.

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً