اعلان
اعلان

غير قادر على التنفس.. تدهور الحالة الصحية للفنان محمد صلاح بعد إصابته بكورونا

محمد صلاح آدم
محمد صلاح آدم

يواصل الفنان محمد صلاح، إقامته فى مستشفى الصدر بالعباسية، لتلقى العلاج من فيروس كورونا، وأكد عدد من المقربين منه في تصريحات صحفية أن حالته الصحية سيئة للغاية وأنه غير قادر على التنفس بشكل جيد وصوته غير واضح.

وكشف الفنان محمد صلاح آدم، مساء أمس الأحد عن إصابته بفيروس كورونا المستجد كوفيد 19، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقال محمد صلاح آدم : "بكتبلكم وأنا على سريري في مستشفى صدر العباسية وبعد عمل أشعة مقطعية على الصدر اللي أكدت إني أصيبت بالوباء اللعين وقالولي اتأخرت ليه".

وتابع آدم حديثه قائلاً : "يمكن تكون آخر كلمات ليا في الدنيا دي.. اترددت كتير بس لقيت نفسي مش قادر وبكتب لأني حسيت إحساس غريب حسيت اني مش خايف من الموت، أنا خايف أموت قبل ما أشوف النجاح .. استغربت وقولت لنفسي انت مش خايف من الموت؟ قولت والله لا .. أنا خايف أموت قبل ما اشوف نجاحي .. بلدنا بقى الحلم فيها إنك بس تشتغل، أنت بس بتحاول طول الوقت انك تشتغل وتخبط على البيبان وكل البيبان بتتقفل في وشك".

واختتم حديثه قائلاً : "شباب في أول عمرهم وشباب بقوا رجال ورجال أصبحوا كهول وبنات وسيدات موهوبين خريجين المعاهد والكليات الفنية وماوقفوش أمام كاميرا.. واللي هاجر واللي اكتأب واللي انتحر.. أجمل ما في الوجود الحلم والطموح وأقبح مافي الوجود عدم تحقيق الحلم أو الطموح ده".

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
أمريكا "غيرت موقفها" من اجتياح رفح.. كواليس مباحثات غالانت مع مسؤولي البيت الأبيض