اعلان

حقيقة اعتزال شريف منير بعد هجوم الجمهور عليه

شريف منير
شريف منير

انتشرت أخبار في الساعات الأخيرة تفيد بأن الفنان شريف منير اعتزل الفن بعد هجوم الجمهور عليه بسبب منشوراته الأخيرة التي خرج بها وبدأ يسب ويوبخ متابعيه وكل من ينتقده.

حقيقة اعتزال شريف منير

يبدو أن الجمهور فهم اعتزال شريف منير بشكل خاطئ، حيث أن الفنان قرر اعتزال السوشيال ميديا لفترة من الزمن، وكتب هذا عبر حسابه بموقع التواصل الإجتماعي 'فيسبوك': 'انا قررت اني اخد فترة راحة من السوشيال ميديا'.

وتابع: 'انا كنت بتعامل من قلبي وبطبيعتي اللي الناس عرفاها وعمري ما جرحت حد بكلامي ابدا، لكن انا مؤخرًا تعرضت لكم من الكراهية والحقد الغير مبرر، رغم أن تاريخي في التعامل مع الناس عمر ما كان في تجاوز'.

وأضاف شريف منير: 'لما نزلت اخر صورة انا كنت بسبق عشان اكشف نوعية من الناس اللي انا مش عايزهم عندي لكن للأسف الموضوع دخل في طريق تاني انا مش حبه، لأن الناس شايفة ان العادي اني اتشتم وعيلتي يتشتموا لكن مش عادي اني ارد على الغلط'.

واختتم كلامه: 'على فكرة انتوا صح انا مكنش ينفع انزل لمستوى النقاش ده لأنكم متعودتوش مني على كده وشكرا لكل جمهوري اللي بيحبني بجد وفاهمني وعارفني كويس، استراحة شوية بقى'.

شريف منير يستفز جمهوره

وكان شريف منير واحمد السقا ظهرا في صورة نشرها منير عبر حسابه على 'إنستجرام'، وكتب عليها: 'آدي يا سيدي الفنانين .. عايشين في الفتّه .. وبيصيفوا .. ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة .. وسايبين الناس في الحَرررر و القرف .. حرام عليكم .. حِسّوا بالناس .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين'.

بعد نشر شريف منير هذه الصورة تلقى الكثير من التوبيخ والتعليقات من متابعيه متهمينه بأنه يحاول استفزازهم من أجل التريند، ليرد عليهم بتعليق قاسي، حيث كتب: 'كل الناس إللي شتمت أو مُستفزة من كلامي و مش طيقاني .. أنا مبسوط جداً منهم .. لإنهم بيدّوني فرصة عظيمة أنضّف بيها صفحتي من القاذورات و السفالة إللي بيقولوها '.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة تشيلسي ضد وست هام في الدوري الإنجليزي اليوم (لحظة بلحظة) | التشكيل